آخرین اخبارسیاسی

هشدار فائو نسبت به وخامت اوضاع امنیت غذایی در نوار غزه

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نسبت به وخامت اوضاع مربوط به امنیت غذایی در نوار غزه هشدار داد.

به گزارش نقش نیوز ، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد روند وخامت اوضاع مربوط به امنیت غذایی در نوار غزه بسیار سریع است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، این سازمان همچنین اعلام کرد که وخامت سریع وضعیت امنیت غذایی در غزه به مرحله حادی رسیده و این در بحبوحه بروز نشانه‌هایی از گرسنگی در شمال غزه است.

فائو اعلام کرد: از بین رفتن زنجیره ارزش غذایی کشاورزی منجر به وخامت سریع وضعیت امنیت غذایی شده و به مرحله حادی رسیده است.

سازمان مذکور همچنین اعلام کرد که ورود علوفه‌های حیوانی به غزه با هدف فراهم کردن راه‌های تغذیه انجام شده است.

از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین اعلام کرد کمک‌هایی که به بیمارستان‌های کمال عدوان و العوده در شمال غزه رسیده، گام خوبی است اما ناکافی می‌باشد.

هلال احمر فلسطین همچنین اعلام کرد موارد سوء تغذیه حاد و هپاتیت به بیمارستان‌های شمالی غزه رسیده است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد بیماران سرطانی در غزه مراقبت‌های پزشکی لازم را دریافت نمی‌کنند و باید به خارج از سرزمین‌های اشغالی منتقل شوند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شده‌اند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا