آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

هرچیزی که باید در باره کارتن و کارتن سازی بدانید!

  اگر به دنبال یک کارتن سازی معتبر هستید، ما گلبرگ باکس که یک کارخانه کارتن سازی در کرج است را به شما معرفی و پیشنهاد می کنیم.

 

کارتن ها به صورت گسترده در بسته بندی ها مورد استفاده قرار می گیرند. کارتن ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که عبارتند از کارتن دایکاتی، چند لایه، تاشو، راه راه، لمینتی، اسپتیک و غیره. انواع کارتن ها دارای طرفداران مخصوص به خود هستند. کارتن ها به جز بسته بندی برای نگهداری از وسایل نیز خیلی مفید و کاربردی هستند. وجود مدل های گوناگون کارتن ها در بازار باعث شده است که افراد هر نوع کارتنی را برای هدف خاصی خریداری کنند. به عنوان مثال کارتن های تاشو مناسب بسته بندی مواد غذایی یا خشکبار هستند و یا کارتن های تخم مرغ مخصوص بسته بندی، نگهداری و حمل و نقل تخم مرغ ها هستند. ما در این بخش قصد داریم تا دو نمونه از کاربردی ترین، پر استفاده و پر فروش ترین آن ها صحبت کنیم. این دو نوع عبارتند از کارتن لمینتی و کارتن دایکاتی.

کارخانه کارتن سازی

کارتن دایکاتی چیست؟

از پرفروش ترین مدل های کارتن ها، می توان به کارتن دایکاتی اشاره کرد. در اصل دایکات یک مدل از انواع کارتن ها است که اندازه و ابعاد از پیش مشخص شده ای ندارد. این کارتن ها شکل طبیعی و معمولی ندارند و با دستگاهی متفاوت به نام دستگاه دایکات برش می خورند و تولید می شوند. اسم کارتن دایکاتی نیز از روی همین دستگاه انتخاب شده است. دایکات در لغت معنی برش یا قالب می دهد. اگر بخواهیم توضیح دقیق تری در رابطه با دایکات بدهیم، باید بگوییم که به فرآیند برش انواع کاغذ، کارتن، پلاستیک و ورق های فلزی به یک شکل خاص، دایکات می گویند. دستگاه های دایکات را می توانید در اکثر کارتن سازی ها با تعداد زیادی مشاهده نمایید. البته از دستگاه دایکات برای چاپ انواع طرح ها، لوگوها و غیره بر روی کارتن دایکاتی نیازمند چاپ نیز استفاده می شود.

کارتن دایکاتی از محدودیتی در طراحی ابعاد و اشکال برخوردار نیست و طبق سلیقه مشتری ها در طرح و شکل و اندازه دلخواه آنان تولید می شود. به همین دلیل تنوع کارتن های دایکاتی زیاد است و در سفارش این کارتن ها دست شما باز است و می توانید کارتن دایکاتی دلخواه خود را تحویل بگیرید. بهتر است بدانید که کارتن دایکاتی از مقوا ساخته شده است و در مقابل آب مقاوم نیست؛ با این وجود این کارتن ها تجدیدپذیر و قابل بازیافت هستند. کارتن های دایکاتی برش های خیلی تمیز و ظریفی دارند و از بقیه ی کارتن ها دقیق تر و تمیزتر تولید می شوند.

کارتن دایکاتی

کاربرد کارتن دایکاتی

کارتن دایکاتی در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در این قسمت، به معرفی و بررسی آن ها می پردازیم. کارتن دایکاتی برای بسته بندی و نگهداری از انواع صیفی جات، میوه ها، محصولات داخلی و محصولات صادراتی استفاده قرار می گیرد. کارتن دایکاتی کیفیت میوه ها یا صیفی جات را حفظ می کند و آن ها را تر و تازه نگه می دارد و این موضوع در صنعت صادرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته این تنها کاربرد کارتن دایکاتی نیست. تا به حال به جعبه های پیتزا دقت کرده اید؟ جعبه های پیتزا با استفاده از کارتن دایکاتی ساخته و تولید می شوند.

انواع کارتن دایکاتی

کارتن دایکاتی در انواع مختلفی وجود دارد. در این قسمت به معرفی مدل های مختلف کارتن دایکاتی می پردازیم.

مدل های مختلف کارتن های دایکاتی عبارتند از:

  • کارتن دایکاتی مدل دسته دار
  • کارتن دایکاتی مدل پنجره دار
  • کارتن دایکاتی مدل سوراخ دار
  • کارتن دایکاتی مدل تلسکوپی
  • کارتن دایکاتی مدل بدون درب
  • کارتن دایکاتی مدل چهار درب

کارتن لمینتی

کارتن لمینتی چیست؟

کارتن لمینتی کارتنی است که در آن از یک لایه مقوای چاپ شده بر روی یک ورق کارتن استفاده شده است.در ساخت و تولید کارتن لمینتی، کار چاپ و طراحی را باید جداگانه انجام دهند. یعنی اول باید طرح مورد نظر مشتری با دستگاه چاپ افست، چاپ شود و سپس طرح چاپ شده روی ورق کارتن لمینت شود. در اصل لمینت در لغت به معنی چسباندن است. یعنی مقوای چاپ شده را روی مقواهایی مثل پنج لایه، سی فلوت و ای فلوت می چسبانند و بعد از ساختن قالب کار به اتمام می رسد. مراحل دقیق تولید یک کارتن لمینتی عبارتند از

  • مرحله اول طراحی طرح چاپی دلخواه و مورد نظر مشتری روی کارتن است.
  • مرحله دوم طراحی کردن خط تیغ کارتن است.
  • مرحله سوم شامل ساخت و طراحی قالب می شود.
  • مرحله چهارم به چاپ طرح روی گلاسه مربوط می شود.
  • مرحله پنجم کاملا اختیاری است و در صورت نیاز مشتری روی مقوا سلفون می کشند.
  • مرحله ششم لمینت کردن طرح چاپ شده روی ورق کارتن لمینتی است.
  • مرحله هفتم برش دادن و تیغ زدن است.
  • مرحله هشتم یا مرحله آخر نیز استفاده از منگنه یا لب چسب کردن است.

کاربرد کارتن لمینتی

کارتن لمینتی دارای مزایایی مثل کیفیت بالای چاپ، دقت بالا در تولید و استحکام بیشتر است. به همین دلیل کاربرد های زیادی دارد و از پرفروش ترین کارتن ها به شمار می رود. از کارتن لمینتی برای بسته بندی میوه ها مخصوصا میوه های صادراتی، کیک یا کلوچه ، خرما، لوازم حساس و شکستنی مثل لامپ، لوازم برقی و غیره استفاده می شود. در کل کارتن لمینتی به دلیل داشتن زیبایی و مقاومت بالا طرفداران و کاربردهای زیادی دارد.

جمع بندی

همانطور که در این بخش متوجه شدید دو نوع کارتن دایکاتی و کارتن لمینتی از محبوب ترین و کاربردی ترین انواع کارتن ها هستند و برای خیلی از کسب و کارها مفید می باشند. خرید این کارتن ها باید از کارتن سازی های معتبری مثل کارتن سازی گلبرگ باکس انجام شود. اگر به دنبال یک کارتن سازی معتبر هستید، ما گلبرگ باکس که یک کارخانه کارتن سازی در کرج است را به شما معرفی و پیشنهاد می کنیم.  راه های ارتباطی با گلبرگ باکس عبارتند از:

وب سایت گلبرگ باکس: golbargbox.com

شماره تلفن ثابت گلبرگ باکس: 02691300301

شماره همراه کارشناسان گلبرگ باکس: 09205636597 – 09226656062

آدرس دفتر مرکزی گلبرگ باکس: کرج، مهرویلا، خیابان درختی، نبش بلوار معلم، ساختمان اورانوس، طبقه دوم، واحد 7.

آدرس کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس: کرج، اتوبان کرج هشتگرد، بعد از شرکت ماموت، کوهسار، میدان شورای خیابان شهید اینانلو.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا