استان هاخراسان جنوبیویژه

نگاه به مرز ماهیرود باید ملی باشد

رضا بهنام- خراسان جنوبی- معتمدیان با بیان این مطلب در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی که در محل بازارچه مرزی ماهیرود برگزار شد، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که باوجود اقدامات زیادی که صورت گرفته ظرفیت های زیادی باقی مانده است که باید تلاش شود پتانسیل مرز ماهیرود را به کشور و منطقه معرفی نماییم.
وی تأکید کرد: باید به مرز ماهیرود، نگاه ملی داشته باشیم تا بتوانیم سطح مبادلات تجاری را ارتقاء بخشیم.
استاندار از مرز به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی نام برد و گفت: ماهیرود، مرز بین المللی و مهمی است که حتی در شرایط کرونایی هم یک ساعت تعطیلی نداشته است لذا باید در مرز ماهیرود، تحولات ژرفی صورت گیرد.
معتمدیان ادامه داد: با توجه به چشم انداز بلند مدت و راه اندازی مسیر های ترانزیتی، قطع به یقین به زودی ماهیرود یکی از مهمترین و فعال ترین محورهای جمهوری اسلامی خواهد بود.
وی با بیان این که برای تحقق این هدف، باید طرح توسعه مرز ‌ماهیرود با جدیت دنبال شود، تصریح نمود: برای اجرایی شدن طرح توسعه ماهیرود، زمین های زیادی باید به منطقه الحاق شود که این موضوع هم افزایی و همراهی دستگاه های متولی را می طلبد.
به گفته وی، انعکاس ظرفیت ماهیرود در رسانه های استانی و ملی و به نمایش گذاشتن پتانسیل های این نقطه مرزی در معرفی آن نقش بسزایی دارد .
استاندار در ادامه به پاره ای از مشکلات موجود در مرز ماهیرود اشاره کرد و گفت: به زودی معاون اقتصادی رئیس جمهور و معاونین برخی وزرا به استان سفر می کنند و امیدواریم بتوانیم در جریان حضور آنها، مشکلات مرز ماهیرود را حل کنیم.
معتمدیان با تأکید بر انجام مطالعات نیاز سنجی و کار کارشناسی در رفع مسایل موجود، اظهار داشت: احداث مخزن ۵۰۰ هزار متر مکعبی برای تأمین آب مرز به صورت ویژه دنبال می شود تا حد اکثر تا دهه فجر به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به رشد قابل توجه صادرات کالا از مرز ماهیرود، متذکر شد: ارتقاء گمرک ماهیرود و خراسان جنوبی از مطالبات ماست که به منظور تحقق آن، با وجود فشارهای زیاد، پیگیری های لازم انجام می شود.
به گفته وی، مرزبانی با تمام قوا از ۳۳۱ کیلومتر مرز استان به خوبی پاسداری می کند و این از افتخارات خراسان جنوبی است که به واسطه این تلاش و جدیت، امن ترین مرز ها را در سطح کشور دارد .
استاندار در ادامه صحبت هایش درخصوص نیازهای مرز ماهیرود، متذکر شد: فضای سبز مرز ماهیرود باید متحول شود و موضوع بادشکن منطقه در قالب پروژه ای بزرگ تعریف شده مورد مطالعه قرار گیرد.
شایان ذکر است: در انتهای این جلسه، برخی دستگاه های فعال در حوزه تأمین زیرساخت های مرز ماهیرود تجلیل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا