آخرین اخبارکارآفرینی

نکاتی برای کارآفرینان جوان ؟

کارآفرینان جوان و استارت آپ های تازه کار باید بدانند که دقیقا چه هدفی دارند و می خواهند چه کاری انجام دهند.اگر شما یک کارآفرین جوان هستید و یا علاقه به فعالیت های کارآفرینی دارید و هنوز در شروع کارید، دانستن یکسری از مطالب مهم در حوزه ی کاری می تواند آینده ی کسب و کار شما را بیمه نماید. مطالبی مهم که اگر چه ،عمل به آن ها ساده بنظر می رسد، اما بی تردید می تواند آینده ی کاری شما را متحول سازد.

شما باید قدرت آن را داشته باشید که در بازه ی زمانی 10 تا 15 دقیقه ای درباره ی اهداف  کسب و کارتان توضیح دهید ، چرا که این همان بازه ی زمانی است که در استارت آپ ها به افراد فرصت داده می شود تا سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری بر روی ایده ی مورد نظرشان قانع نمایند. برای این منظور، نقاط قوت کلیدی کسب و کارتان را بشناسید و سعی کنید با تمرکز بر روی آن ها در رفع نقاط ضعف تان برآیید. خطوط قرمز اهداف شغلی خود را مشخص کنید و از این شاخه به آن شاخه پریدن به شدت بپرهیزید. با هر پیشنهاد همکاری وسوسه کننده ، اهدافتان را تغییر ندهید و همواره برای رسیدن به آنچه از روز اول در ذهنتان به آن فکر می کردید، ثابت قدم باشید. به عنوان یک استارت آپ تازه کار و یا کارآفرین جوان،کاری را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. افراد بسیاری صرفا برای کسب درآمد و جبر روزگار کاری را شروع می کنند. ریسک کنید و با تحقیقات کافی ،کاری که در آن استعداد و علاقه دارید را برای کسب درآمد انتخاب کنید.

باید بدانید که هیچ فردی در جهان وجود ندارد که تمام کارها را به تنهایی انجام دهد. اگر در شروع کار هستید ،از تیم سازی غافل نشوید و از ابتدای راه یاد بگیرید که چگونه تفویض اختیار کنید. شما باید بتوانید ،شبکه ای از افراد مورد اطمینان در اطرافتان تشکیل دهید، که از حضور و حمایت شان اطمینان خاطر داشته باشید. از مشورت افراد کاربلد و صاحب نظر غافل نشوید. از شبکه ها‌‌ی اجتماعی بطور تخصصی بهره بگیرید. چرا که سایت ها و صفحات تخصصی در حوزه ی کاریتان به  شما این امکان را می‌ دهد که کار‌ و‌ تخصص خود را با افراد هم‌ حرفه‌ ی خود به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید سایتی از نمونه ‌کار‌ها، محصولات و یا خدمات تان راه اندازی کنید.

کارآفرینان جوان
کارآفرینان جوان

همه افراد، حتی کارآفرینان جوان و موفقی که اکنون برندهای معتبر جهان به اعتبار اسمشان ادامه ی حیات می دهند، در مسیر شغلی خود اشتباهاتی انجام داده اند. از اشتباهاتتان درس بگیرید و از طریق تجزیه و تحلیل شرایط فعلی‌تان، تهدید ها را تبدیل به فرصت کنید. ریسک کردن و افزایش حد توانایی ها از خصوصیات منحصر به فرد کارآفرینان است. اگر اکنون در شرکت تان 10 نفر مشغول به کارند، حد توانایی هایتان را افزایش دهید و شرایط کاری 100 نفر را مهیا سازید.
پیشرفت در شغل همیشه از دل مشکلات و شکست ها بیرون می‌آید. قطع به یقین شما عملکرد بهتری خواهید داشت،وقتی خودتان را در موقعیتی قرار دهید که نیاز به تلاش بیشتر و خارج شدن از محدوده امن داشته باشد.  فروختن و البته بازاریابی را یاد بگیرید. شما اگر بهترین محصولات و خدمات را تولید کنید و مشتری نداشته باشید، محکوم به شکست هستید. مطلع بودن از نوین ترین تکنیک های بازاریابی و در نتیجه جذب مشتری بیشتر، کسب و کارتان را بیمه می کند.
همیشه یک برنامه ی شغلی جایگزین در ذهن داشته باشید. به هرحال ،هر کسب و کاری ممکن است شکست را تجربه کند. پرورش ایده های نو، بسیاری از اوقات می توانند نجات دهنده باشند. همیشه کمی پس انداز برای روزهای سخت کنار بگذارید. در شرایط متلاطم اقتصادی امروز، هیچ کس از فردای کسب و کارش اطمینان خاطر ندارد. خود را به یادگیری مادام العمر و بیش‌ از نیاز شغل تان عادت دهید، هر چه اطلاعات شما از محیط پیرامون تان ،بالاخص حوزه ی کاری تان بیشتر باشد، گام های مطمئن تری را در راستای پیشرفت شغلی‌تان  بر‌می‌دارید.

مهندس امین رشیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا