آخرین اخبارخراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:نقل و انتقال فیش های حج درون استانی انجام می شود

 

نوشته های مشابه

نقش نیوز – خراسان جنوبی – رضا بهنام :حجت الاسلام نواب گفت: موضوع خرید و فروش فیش حج دستورالعمل کشوری است و در تمام مناطق این موضوع به صورت درون استانی انجام می شود.
حجت الاسلام و المسلین «سیدعبدالفتاح نواب» در ستاد اربعین حسینی خراسان جنوبی با اشاره به نقل و انتقال قبوض ودیعه‌گذاری حج اظهار کرد: موضوع خرید و فروش فیش حج دستورالعمل کشوری است و طبق قانون هیچ گونه مجوزی برای انتقال فیش برون استانی حج صادر نشده و انتقال فقط در داخل استان‌ها انجام می گیرد. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: افرادی که قصد فروش فیش حج تمتع خود را دارند فقط باید در دفاتر حج و زیارت و با حضور طرفین استانی اقدام به مبادله کنند و واگذاری و یا تهیه قبض صرفا می بایستی در استان محل سکونت فرد صورت پذیرد لذا انتقال و یا تهیه قبض از سایر استانها مجوزی ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه نیاز خراسان جنوبی به روحانی کاروان حج، در چارچوب قانون رفع خواهد شد، عنوان کرد: تأمین روحانی مورد نیاز کاروان ها از محل ظرفیت های موجود و از بین روحانیون بومی، قابل دفاع است. حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به تجربه ای که در برخی استان های خاص رقم خورده، تصریح کرد: در برخی مناطق که با کمبود روحانی مواجه بودند، راهکاری ارائه کردیم تا بتوانیم از بین افرادی که سطح ۳ و ۴ دارند، در قالب جذب خاص، این نیاز را برطرف کنیم.

به گفته وی؛ برای رفع نیاز کاروان های خراسان جنوبی به روحانی از همین راهکار می توان استفاده کرد، لذا لازم است کمبودها احصا شده و در قالب درخواست ارائه شود. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور با قابل تحسین خواندن اقدامات استان در ستاد اربعین و جذب مشارکت های مردمی، تأکید کرد: برای رفع مشکلات موجود، به امید مرکز نباشید و از همین ظرفیت های موجود در راستای رقع نیازها بهره ببرید. حجت الاسلام و المسلمین نواب در ادامه گفت: از ظرفیت بازنشستگان برای خدمت‌رسانی به زائران می‌توان به‌خوبی بهره برد. وی از موقعیت جغرافیایی استان و محل گذر زوار پاکستانی گفت و با تأکید بر این که این زائران، عقبه سیاسی و امنیتی نظام هستند، ادامه داد: ما باید شرایطی را در کشور فراهم کنیم که این زائران در محل های استراحت از پیش تعیین شده، به خوبی پذیرایی شوند و رضایت خاطرشان جلب شود.

وی با تأکید بر پیش بینی های صورت گرفته درمورد گرمای طاقت فرسای هوا در زمان برگزاری راهپیمایی اربعین تصریح کرد: کثرت احتمالی جمعیت هم مشکلات بهداشتی را تشدید خواهد کرد لذا باید با آمادگی لازم برای مقابله با هر شرایطی، از زائران بخواهیم بسته های بهداشتی مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند. حجت الاسلام و المسلمین نواب در پاسخ درخواست به تغییر مرز درنظر گرفته شده برای استان، افزود: مرز جزابه و شلمچه، بسیار آرام است اما مهران چون جمعیت زائران تهران و شمال کشور را پوشش می دهد، بسیار شلوغ و آسیب پذیر است بنابراین تبعات تحمل مسافت طولانی برای زائران استان، بسیار کمتر از حضور در مرز شلوغ مهران خواهد بود. وی  با تقدیر از اقدامات ستاد اربعین استان، اظهار داشت: این که مردم با وجود کاستی های فروان به این شکل در رفع نیازها همراهی می کنند، قابل تحسین است. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور درخصوص تأمین اقلام فرهنگی مورد نیاز موکب ها و کاروان ها قول مساعد داد و گفت: گنجینه کتاب اعتاب مقدسه در سایت بعثه مقام معظم رهبری براساس حج واجب شیعیان، حج اهل سنت و عتبات عالیات بارگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا