آخرین اخبارعلمی و فناوری

نمایشگاه مجازی و مزیت های آن

مهسا صالحی – ارشد مدیریت مالی

 

نمایشگاه‌های مجازی ، یکی از روش‌های نوین برگزاری نمایشگاه ‌ها و رویدادهای تجاری است که به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان حضور و مارکت در نمایشگاه‌ ها را به صورت آنلاین و از راه دور فراهم می‌کند. در این سیستم، شرکت ‌کنندگان می‌توانند از طریق رایانه یا دستگاه‌های هوشمند به نمایشگاه دسترسی داشته باشند، غرفه‌ ها و غرفه‌ داران را مشاهده کنند، با آنها در ارتباط باشند و از خدمات و محصولات آنها استفاده کنند. نمایشگاه‌های مجازی امکاناتی همچون جلسات آنلاین، گفتگوهای زنده، نمایش محصولات سه بعدی و ۳۶۰ درجه، ویدئوها، کاتالوگ‌های مجازی و ارتباطات فعال با سایر شرکت‌ کنندگان را فراهم می‌کنند.

رونق نمایشگاه‌های مجازی به عنوان یک روش نوین در کشورهای پیشرفته به دلایل متنوعی رخ می‌دهد. این روش، امکانات فراوانی ارائه می‌دهد که در مقایسه با نمایشگاه‌های سنتی، برخی از محدودیت ها را از بین می‌ برد و فرصت‌ های جدیدی را برای شرکت ‌کنندگان فراهم می‌ کند. کشورهای پیشرفته با توجه به توسعه فناوری و زیرساخت‌های قوی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بسترهای مناسبی را برای برگزاری نمایشگاه‌های مجازی فراهم می‌ کنند. سرعت اینترنت بالا، پهنای باند عریض و پوشش شبکه ارتباطی وسیع، امکاناتی هستند که برگزاری نمایشگاه‌های مجازی را بهبود می‌بخشند و تجربه بی‌نظیری را به شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهند.

کشورهای پیشرفته به دسترسی جهانی و ارتباطات بین ‌المللی قوی دست یافته اند. این امر باعث شده تا شرکت‌ کنندگان در نمایشگاه‌های مجازی بتوانند با شرکت ‌کنندگان دیگر از سراسر جهان در ارتباط باشند و به صورت آنلاین بازاریابی کنند. این دسترسی جهانی به بازارهای بین ‌المللی، فرصت ‌های جدیدی را برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورد و باعث افزایش رونق نمایشگاه‌ های مجازی در کشورهای پیشرفته می‌شود.

همچنین نمایشگاه‌ های مجازی به شرکت‌ کنندگان امکان صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها و زمان را می‌دهند. در نمایشگاه‌ های سنتی، برگزاری یک نمایشگاه حضوری هزینه‌ بر و زمان ‌بر می‌باشد. شرکت‌ کنندگان باید هزینه‌های مربوط به اجاره غرفه، حمل و نقل محصولات، نیروی کار ، تزیینات و غیره را پرداخت کنند. همچنین برای شرکت در نمایشگاه‌های حضوری، شرکت‌ کنندگان باید زمان زیادی را صرف سفر کرده و از کارهای دیگر خود دور باشند. اما در نمایشگاه‌های مجازی، این هزینه‌ ها و زمان مصرفی به شدت کاهش می ‌یابند. شرکت‌ کنندگان می‌توانند از طریق دستگاه ‌های هوشمند یا رایانه به نمایشگاه دسترسی داشته باشند و نیازی به سفر نداشته باشند. این امر برای کسب و کارها از نظر هزینه‌ ها و زمان، بسیار مقرون به صرفه است و باعث جذب بیشترین تعداد شرکت‌ کنندگان ممکن در نمایشگاه‌ های مجازی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا