آخرین اخبارعلمی و فناوری

نقش موثر تیزرهای تبلیغاتی در رشد  کسب و کار

سیده مینا دیوبند - سردبیر روزنامه تفاهم

 

تیزرهای تبلیغاتی شرکت‌های کارآفرینی بزرگ جهان بر اساس استراتژی‌های متنوعی ساخته می‌شوند. شناخت هر چه بیشتر برخی از اصول و عوامل مهمی که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی شرکت‌های کارآفرینی بزرگ جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، می تواند نقشه ی راه مناسب بسیاری از کارآفرینان جوان و کسب و کارهای نوپا باشد.

همه مدیران به نوعی از اهمیت و اثرات مثبت تیزرهای  تبلیغاتی برای کسب و کارها آگاهی دارند . چون  تیزرهای تبلیغاتی در همه کسب و کارها با هدف معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها تهیه می‌شوند. این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ، تبلیغات وارد دنیای گسترده تری نسبت به گذشته شده است و این امر در بسترهای متفاوتی صورت می‌گیرد، همین مسئله سبب ایجاد روش‌های تبلیغاتی مختلف شده است اما ناگفته نماند  که در بین آن‌ها ویدئو ، جایگاه برتری دارد.

در گام اول شما باید هدف از تبلیغات در کسب و کارتان را بسیار شفاف بشناسید. چرا که شرکت‌های کارآفرینی بزرگ در ساخت تیزرهای تبلیغاتی خود، هدف مشخصی را دنبال می ‌کنند. هدف ها شامل افزایش آگاهی مشتریان درباره برند و محصولات، ایجاد نیاز در مشتریان، ترغیب به خرید، تبلیغ یک امکان جدید یا معرفی یک نوآوری باشد.

استراتژی ساخت تیزرهای تبلیغاتی
استراتژی ساخت تیزرهای تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی در واقع نوعی بازاریابی ویدئویی به روش دیجیتال مارکتینگ برای معرفی کسب و کار می باشد. در واقع یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین شیوه‌های بازاریابی اینترنتی است. بی‌شک ساخت تیزر تبلیغاتی یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی شما می‌باشد.به عبارتی همواره تیزرهای تبلیغاتی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که کنجکاوی مخاطبان و مشتریان  را نسبت به چیزی که شما برای تبلیغ انتخاب کرده‌اید برمی‌انگیزند.

البته باید در نظر داشته باشید که در طراحی تیزرهای تبلیغاتی، کسب و کارهای مطرح و تراز اول دنیا به دنبال شناخت هدفمند مخاطبان خود هستند. آنها به تحلیل نیازها، علایق و ارزش ‌های هدفمند خود و مخاطبان می‌ پردازند تا تبلیغات را به طور موثری طراحی کنند و بازخورد مثبت مخاطبان را به دست آورند. به بیان دیگر ، تیزرهای تبلیغاتی آن ها معمولاً بر اساس استراتژی برندسازی طراحی می‌ شود. آنها در تبلیغات خود از المان ‌های شناخته‌ شده و متمایز برند استفاده می‌ کنند تا برند را به مشتریان معرفی کنند و با تأکید بر ویژگی ‌ها، ارزش‌ها و نقاط قوت برند خود را بهتر و هر چه بیشتر به مخاطبان خود بشناسند. از اینرو در تیزرهای تبلیغاتی خود از نوآوری و خلاقیت استفاده می‌کنند تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. آنها از ایده‌های جدید، روش‌های تازه و شگفت‌انگیز، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و ارائه راهکارهای نوین استفاده می‌کنند.

برخورداری از یک زبان بصری قوی در تیزرهای تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است. استفاده از رنگ ‌ها، طرح‌ ها، انیمیشن‌ ها، گرافیک‌ ها و تصاویر منحصربه‌ فرد می تواند جذابیت تیزرهای تبلیغاتی را دو چندان کند و باعث ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان شود. کارآفرینان بزرگ به خوبی دریافته اند که در تیزرهای تبلیغاتی خود باید تلاش نمایند  تا ارتباط شخصی با مخاطبان برقرار کنند. آنها از داستان‌ ها، شخصیت‌ ها و موقعیت‌ های قابل ارتباط استفاده می‌کنند تا مشتریان را به دنیای برند خود جذب کنند و احساس پیوند و ارتباط مستقیم با آنها را ایجاد کنند.

استفاده از یک تیم حرفه ای و کاربلد در ساخت تیزهای تبلیغاتی هم از جمله موضوعات مهمی است که می توان ساعت ها به آن پرداخت. تیزرهای تبلیغاتی شرکت‌های کارآفرینی بزرگ معمولاً با فراخوانی قوی اقدام به طراحی می ‌شوند. آنها تلاش می‌ کنند تا مخاطبان را ترغیب به انجام عملی خاصی مانند خرید محصول، ثبت نام، دریافت اطلاعات بیشتر و غیره کنند. البته در این بین نوع رسانه نیز بسیار مهم است. هر رسانه دارای خصوصیات و قابلیت‌های منحصربه‌فردی است که بر اساس آنها تیزرهای تبلیغاتی طراحی می‌شوند تا به مخاطبان بطور ویژه و مناسب رسیدگی شود. ساخت تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون، رادیو، اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و ویدئوهای آنلاین هر کدام روش های منحصر به فرد خود را دارند.

 

و از همه مهم تر، تأثیرگذاری و اثربخشی این تیزرهای تبلیغاتی است که اکثر کسب و کارهای موفق در طراحی تیزرهای تبلیغاتی خود تلاش می ‌کنند تا تأثیرگذاری و اثربخشی بالایی داشته باشند. آنها از استراتژی‌ های روان‌شناختی، استفاده از شواهد اجتماعی، ابراز احساسات و تأثیرگذاری عاطفی برای ایجاد ارتباط عمیق تر با مخاطبان استفاده می‌ کنند. موضوع تبلیغات و بالاخص ساخت تیزرهای تبلیغاتی و میزان اثر بخشی آن ها که قطعا افزایش فروش و سوددهی کسب و کارها را به دنبال خواهد داشت، ساز و کارهای ظریفی دارد که پرداختن به هر یک از زوایای وجودی آن نیازمند تحقیق و توسعه در آن حوزه است، که متاسفانه در بسیاری از موارد کسب و کارهای داخلی آن طور که باید و شاید به این مهم توجه نمی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا