آخرین اخبارکارآفرینی

منابع مالی از چالش های  کسب و کارهای نوپا

سیده مینا دیوبند – سردبیر روزنامه تفاهم

کسب و کارهای نوپا در سال های نخستین فعالیت شان ، بحرانی ترین شرایط را سپری می کنند و هر گونه تصمیم حساب نشده ای می تواند آن ها را به ورطه ی ورشکستگی نزدیک نماید و در نهایت منجر به فرو پاشیدن کسب و کارهای آنها در بلند مدت شوند. از اینرو شناخت هر چه بیشتر و دقیق تر چالش ها و بحران های پیشرو می تواند کمک مهمی در تصمیم گیری ها باشد.

نوشته های مشابه

در این راستا یکی از عوامل کلیدی برای بقا و موفقیت ، داشتن استراتژی در کسب و کارهای نوپا است . بنا براین ، این امر می تواند نقش موثری در توسعه کسب و کارتان داشته باشد.زیرا موفقیت و سرنوشت کسب و کارتان بشدت  وابسته به این موضوع است . در این زمینه به خاطر داشته باشید  که برای کسب و کار خود چشم انداز واضح و روشنی داشته باشید، اهداف خود را مشخص کنید، مخاطب و مشتریان خود را شناسایی کرده تا پله های موفقیت را گام به گام سپری نمایید.

مشخص کردن چشم انداز کسب و کارهای نوپا اهمیت زیادی دارد . در واقع بهتر است اینگونه بیان نماییم ، چشم انداز کسب و کار شما در واقع نیروی محرک تیم شماست . بنابراین در تعیین چشم انداز کسب و کار خود دقت زیادی به خرج دهید، چون  این فاکتور می تواند یاری گر، تمام فعالیت های شما و اعضای تیم تان در مسیر رسیدن به آن انجام شود.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته ، بزرگ ترین چالشی که دامنگیر فضای استارتاپ های ایرانی شده است، دسترسی به منابع مالی کافی است. برخلاف کسب و کارهای نوپا و کوچک، کسب و کارهای بزرگ تر راحت تر می ‌توانند به سرمایه ‌گذارهای بزرگ تر و بیشتری دسترسی پیدا کنند، کسب و کارهای نوپا معمولاً برای جذب سرمایه ‌گذاری نیاز به تلاش بیشتری دارند و در مواجهه با محدودیت منابع مالی قرار می ‌گیرند.

چالش کسب و کارهای نوپا
چالش کسب و کارهای نوپا

البته برای این حوزه راه حل های متعددی وجود دارد که در تسهیل این شرایط نقش عمده ای دارد. یکی از راه ‌های مهم برای جذب سرمایه ‌گذاری و منابع مالی، ارائه یک مدل کسب و کار نوآورانه است، که گویای این باشد که کسب و کار شما چگونه با استفاده از روش‌ها، تکنولوژی‌ ها، یا راهکارهای جدید، در عرضه محصول یا خدمات متمایز و منحصر به فرد عمل می کند.

ایجاد یک طرح کسب و کار جامع برای جلب سرمایه ‌گذاری نیز حائز اهمیت است. این طرح باید شامل اطلاعاتی در باره بازار هدف، رقبا، استراتژی تجاری، مدل درآمد، تحلیل مالی و برنامه عملیاتی باشد. با ارائه یک طرح کسب و کار قوی و منطقی، اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب خواهید کرد. اگر کسب و کار شما در مراحل اولیه پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، این عملکرد را به صورت واضح و شفاف به نمایش بگذارید. آمار و ارقام مثبت، رشد درآمد، تعداد مشتریان و هر چیزی که نشان دهنده موفقیت شما باشد، به سرمایه‌گذاران اطمینان خواهد بخشید و احتمال جذب منابع مالی بیشتر را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که جذب منابع مالی مناسب برای کسب و کارهای نوپا ممکن است زمان ببرد و نیازمند تلاش، پشتکار و شبکه ‌سازی مناسب است.

در بسیاری از حوزه ‌ها ، رقابت در بازارهای کسب و کارهای نوپا بسیار شدید است. با ورود یک برند متمایز در طی یک سال ده ها رقیب در همان حوزه شروع به فعالیت می کنند. به همین دلیل ورود به کسب و کار جدید و نوپا معمولاً با مقاومت رقابتی زیادی از سوی رقبا همراه است. وجود کسب و کارهای قدیمی ‌تر و بزرگ تر، تکنولوژی‌ های پیشرفته‌ تر، یا حتی ورود رقبای جدید با منابع مالی قوی ‌تر می تواند شما را به راحتی از سیکل بازار خارج نماید. بازارها تغییرات و نوسانات زیادی را تجربه می ‌کنند و این امر برای کسب و کارهای نوپا می‌ تواند چالش‌ هایی را به همراه داشته باشد. تغییرات در سلیقه مشتریان، تحولات فناوری، تغییرات قوانین و مقررات و تغییرات اقتصادی باعث عدم ثبات بازار شده و برای کسب و کارهای نوپا آداپته شدن با این تغییرات هزینه آور و البته سخت است.

با تمام این چالش ها مدیریت نا مناسب و عدم تجربه کافی مدیران و کارآفرینان جوان می‌ تواند عاملی برای افزایش هر چه بیشتر بحران‌ های کسب و کارهای نوپا باشد. مدیران کسب و کارهای نوپا معمولاً با چالش ‌های متعددی روبرو هستند و در صورت عدم توانایی در مدیریت صحیح منابع، استراتژی ‌ها، تیم ‌ها و ریسک‌های مختلف، ممکن است با مشکلات جدی روبرو شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا