آخرین اخبارورزشی

معروف مربی شود نه سرمربی

کارشناس والیبال می‌گوید سه گزینه خارجی هدایت تیم ملی والیبال ایران تفاوت چندانی با هم ندارند و می‌توانند به تیم کمک کنند اما بهتر است سعید معروف از مربیگری شروع کند.

به گزارش نقش نیوز ،  ویتال هاینن (بلژیک)، آنجلو لورنزوتی (ایتالیا)، سعید معروف (ایران) و روبرتو پیاتزا (ایتالیا) چهار گزینه اصلی مدنظر برای هدایت تیم ملی والیبال ایران هستند که باید دید در نهایت کدام یک بر نیمکت ایران تکیه خواهد زد.

به نقل از ایسنا، محمد ترکاشوند، کارشناس والیبال در مورد گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی گفت: شاید سعید دوست داشته باشد سرمربی شود اما مربیگری نسبت به بازیکنی متفاوت است. از آنجایی که در سطح ملی بازی کرده‌ام و تجربه مربیگری هم دارم، می‌گویم که خیلی با هم متفاوت هستند. به همین دلیل اگر قرار است مربیگری را به عنوان کمک مربی از تیم ملی یا سرمربی از باشگاه‌ها شروع کند عاقلانه‌تر است اما شاید در وجود خودش ببیند که سرمربی تیم ملی باشد.

او در مورد گزینه‌های خارجی تیم ملی بیان کرد: سه مربی خارجی هم شرایط بدی ندارند، تجربه کار با بازیکنان بزرگی را دارند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. این سه مربی تفاوت فاحشی با هم ندارند و هر سه می‌توانند به ایران بیایند. سعید هم یک گزینه ایرانی محسوب می‌شود که اگر می‌خواهیم درست پیش برویم باید برنامه‌ریزی درستی انجام بدهیم و نباید او را به هر شکلی بسوزانیم.

او ادامه داد: متاسفانه ایراد کار این است که سعی می‌کنیم همه جوره افراد را بسوزانیم. حمایت هم نمی‌کنیم و کاری می‌کنیم که تا عمر دارد دنبال مربیگری نیاید و پشیمان شود.

ترکاشوند با بیان اینکه اگر گزینه خارجی با دستیارهای ایرانی برای تیم ملی انتخاب شوند، بهتر است، تاکید کرد: در سال‌های گذشته هم این مورد جواب داده و بازیکنان بیشتر می‌پذیرند. تیم ملی هم الان درگرگون شده و بازیکنان جوانی داریم که تشنه یادگیری هستند. بنابراین شاید کلام مربی خارجی را راحت‌تر یاد بگیرند و اجرا کنند.

او ادامه داد: درست است والیبال ما رشد و پیشرفت کرده اما این بازیکنان هم با مربیان ایرانی کار کرده و رشد کرده‌اند اما از جایی به بعد ممکن است رشد و پیشرفت را در بازیکنان حس نکنیم که این موقع نیاز به استفاده از مربیان خارجی داریم.

این کارشناس والیبال با بیان اینکه دوست داشتم رئیس فدراسیون انتخاب شود و بعد سرمربی تیم ملی، ادامه داد: رئیس قرار است چهار سال با این مربی کار کند. اگر قرار است انتخابات به بعد از عید موکول شود، واجب است که مربی انتخاب شود اما اگر یک ماه تا ۴۰ روز آینده برگزار خواهد شد، می‌توانیم تحمل کنیم تا به نتیجه‌ای خوب برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا