آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

معاون مالی و سرمایه انسانی :چادرملو در سال 1401 عملکرد موفقی داشت

از جمله شرکت های همیشه خوش نام بازار سرمایه، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است که امسال توانسته است، با اجرای علمی ابزارهای مدیریت هزینه، ضمن ثبت فروش 44 همتی در سال 1401، و دستیابی به حاشیه سود بیش از 50 درصدی، سود خالص 23 همتی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد و شعار امسال، یعنی رشد تولید و مهار تورم را جهادگونه به منصه ظهور برساند.
به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، در همین راستا، اسماعیل خرم، معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفتگویی ضمن تبیین این موفقیت، افزود : درآمد شرکت در سال گذشته بالغ بر 43.7 همت، سود خالص 22.8 همت و در نتیجه حاشیه سود خالص 52 درصد بوده است.
وی همچنین به مهم ترین نتایج عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال گذشته اشاره کرد و افزود :
– کسب جایگاه نخست کشور در تولید محصول کنسانتره آهن (خشک) در بین شرکت¬های تولید کننده این محصول.
– تحقق رکورد تولید در بخش آهن اسفنجی و فولاد از ابتدای بهره برداری کارخانجات مربوطه.
– پوشش 105 درصدی برنامه تولید محصولات.
و حفظ جایگاه ششمی شرکت در بازار سرمایه از نظر ارزش بازار در پایان سال 1401 از دستاوردهای موفق چادرملو بوده است .
اسماعیل خرم تصریح کرد : چادرملو در سال گذشته موفق گردید افزایش سرمایه خود را به میزان 7,350 میلیارد تومان به ثبت برساند که در نتیجه سرمایه شرکت از مبلغ 11,900 میلیارد تومان به 19,250 میلیارد تومان افزایش یافت.
معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو یادآور شد : اجرای تکنیک‌های مدیریت هزینه شرکت، محدود به عوامل بهای تمام شده تولید نبوده است بلکه تلاش شده، با مدیریتی جامع نگر و مستمر، سایر هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی شرکت نیز کاهش یابد. برای نمونه افزایش سرمایه سال گذشته شرکت از محل سود انباشته و مطابق با بند «ف» تبصره «2» قانون بودجه سال 1401 صورت گرفت که مشمول نرخ مالیاتی صفر بود و این اقدام سبب شد با توجه به قرارداد حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن منعقده با ایمیدرو، 10 درصد از مبلغ افزایش سرمایه انجام شده از مبلغ کل بدهی کسر و ضمن استفاده از معافیت مذکور و کاهش هزینه های شرکت، از خروج وجه نقد از شرکت، جلوگیری شود.
خرم افزود : از آن جایی که در ساختار بهای تمام شده تولید شرکت‌های معدنی و صنعتی مثل چادرملو، هزینه مواد مستقیم، سهم قابل ملاحظه‌ای دارد، تلاش شد تا با خرید بهینه‌ی سنگ آهن (هم از نظر کیفیت و هم از نظر نرخ) از معادن مختلف کشور، هزینه های تولیدی شرکت نیز، کاهش یابد.
وی اجرای تکنیک ها و ابزارهای روزآمد در حوزه مصرف انرژی را یکی دیگر از دلایل دستیابی به این موفقیت عنوان نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا