آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

مزیت تورهای داخلی زمینی با اتوبوس چیست؟

 

 

این روزها بسیاری از تورهای مسافرتی داخلی با اتوبوس برگزار می‌شوند و آژانس‌های مسافرتی به خاطر ایجاد حس صمیمیت و لذت بردن از مسیر سفر، اتوبوس را انتخاب می‌کنند. البته امکان سفر با هواپیما و قطار هم از طریق تور وجود دارد. اما حس صمیمیتی که در سفر با اتوبوس تجربه می‌کنید در هیچ یک از وسایل حمل و نقل دیگر نمی‌توانید احساس کنید. در این نوشتار قصد داریم درباره مزایای تورهای مسافرتی با اتوبوس صحبت کنیم تا افرادی که درباره سفر با اتوبوس تردید دارند، راحت تر بتوانند تصمیم بگیرند.

 

قیمت مناسب

 

هزینه سفر با اتوبوس نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما و قطار کمتر است. به همین خاطر افراد زیادی هستند که تمایل دارند برای تورهای داخلی زمینی، بلیط اتوبوس تهیه کنند و بدون پرداخت هزینه‌های بالا، سفری چند ساعته به شهرهای داخلی داشته باشند.

 

ایجاد حس صمیمیت

 

سفر با اتوبوس می‌تواند بین مسافران حس صمیمیت ایجاد کند. خرید تور مسافرتی فرصت خوبی برای آشنایی با افراد جدید و پیدا کردن دوستان تازه است. هنگامی که مسافران در داخل یک اتوبوس هستند و با یکدیگر تعامل دارند، راحت‌تر می‌توانند با هم‌سفرانشان آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند. درصورتی‌که اگر با قطار یا هواپیما سفر کنند، نمی‌توانند با مسافرانی که در ردیف‌های دیگر نشسته‌اند یا داخل کوپه‌های دیگر قطار هستند، ارتباطی داشته باشند. به طور کلی فضای داخلی اتوبوس و جو حاکم بر مسافرت‌های دسته جمعی، خود به خود باعث صمیمیت بیشتر افراد با یکدیگر می‌شود.

 

آشنایی با مسیر و لذت بردن از زیبایی‌های اطراف

سفر لذتبخش با تهیه بلیط اتوبوس آنلاین

سفر با اتوبوس این فرصت را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا با مسیرهای جدید آشنا شوند و در طول سفر خود از زیبایی‌های مناظر اطراف لذت ببرند. به دلیل اینکه سرعت حرکت اتوبوس کمتر از قطار و هواپیما است و از جاده‌های درون شهری عبور می‌کند، مسافران می‌توانند در کنار پنجره بنشینند و از مناظر اطراف لذت ببرند.

 

توقف بین مسیر

 

یکی از ویژگی‌های اتوبوس این است که در طول مسیر چندین توقف دارد و مسافران می‌توانند در مکان‌های مختلف از اتوبوس پیاده شوند، استراحت کنند و یا در صورت لزوم غذا میل کنند. به این صورت سفر آن ها خسته کننده نمی‌شود.

 

عدم محدودیت برای حمل بار

 

درست است که سفر با اتوبوس قوانین خاص خود را دارد، اما معمولاً مسافرانی که با تور سفر می‌کنند، محدودیتی برای حمل بار ندارند. مسافران می‌توانند در سفر برگشت خود نیز برای افراد خانواده و دوستانشان سوغاتی تهیه کنند و همراه خود ببرند. البته توصیه ما این است که در سفرهای زمینی با اتوبوس و سفر با آژانس‌های گردشگری، بار زیادی همراه خود نداشته باشید تا راحت‌تر باشید و از سفر خود لذت ببرید.

 

استفاده از خدمات اتوبوس‌های VIP

 

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی تورهای خود را با اتوبوس‌های معمولی برگزار می‌کنند که هزینه بلیط اتوبوس کمتر شود. اما بعضی از آژانس‌های مسافرتی هم هستند که از اتوبوس‌های VIP برای برگزاری تور استفاده می‌کنند. اتوبوس‌های VIP به خاطر دارا بودن صندلی‌های راحت و امکانات مدرن باعث می‌شوند تا مسافران سفری راحت و بی دغدغه را تجربه کنند. صندلی‌های اتوبوس VIP به حالت تخت خواب در می‌آیند و فضای کافی برای استراحت دارند. همچنین امکان استفاده از وسایل رفاهی مانند کابل شارژر، تماشای فیلم و استفاده از وای فای برای مسافران وجود دارد. به همین خاطر مسافران در طول مسیر راحت‌تر خواهند بود.

 

عدم نیاز به تعویض وسیله نقلیه

 

افرادی که با اتوبوس سفر می‌کنند از شهر مبدأ سوار اتوبوس می‌شوند و تا زمانی که به شهر مقصد برسند، نیازی به تعویض وسیله نقلیه ندارند. در صورتی که اگر سوار قطار شوند باید در ایستگاه‌های مخصوص پیاده شوند و برای رسیدن به هتل و محل اقامت از وسایل نقلیه دیگر مانند تاکسی استفاده کنند. به همین خاطر ناچار می‌شوند هنگام جابجایی بارها و وسایل خود را از یک وسیله نقلیه به وسیله دیگر انتقال دهند.

 

مزایای زیست محیطی

 

استفاده از یک وسیله نقلیه بزرگ مانند اتوبوس به خصوص اگر یک اتوبوس سالم باشد که گازهای گلخانه‌ای ایجاد نمی‌کند، می‌تواند تا حد زیادی برای محیط زیست مفید باشد. زیرا در سفر با اتوبوس تعداد زیادی از مسافران با یک وسیله حمل و نقل جابجا می‌شوند. به این صورت آلودگی هوا و صوتی کاهش پیدا می‌کند. سفر با اتوبوس باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت هم می‌شود و این جزو مزایای برگزاری تورهای داخلی با اتوبوس است. البته نباید خدمات مسافرتی را نادیده گرفت که در طول سفر با اتوبوس در اختیار مسافران قرار داده می‌شوند.

 

کلام پایانی

 

شرکت در تورهای مسافرتی زمینی فرصت مناسبی برای آشنایی با جاذبه‌‌های گردشگری شهرهای مختلف و آشنایی با افراد جدید است. از آنجا که بسیاری از تورهای زمینی سفرهای خود را با استفاده از اتوبوس انجام می‌دهند، در این مقاله مزایای سفر با اتوبوس در تورهای داخلی را عنوان نمودیم. شما می‌توانید با مطالعه راهنمای خرید بلیط اتوبوس سایت «دستی بر ایران» راحت‌تر برای سفر با اتوبوس و خرید تورهای مسافرتی تصمیم بگیرید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا