آخرین اخباراجتماعی

مزایا و معایب تبلیغات محیطی؟

دکتر حوریه یحیائی

 

تبلیغات و بیلبوردهای شهری ابزارهایی هستند که برای تبلیغ و ارتقای آگاهی عمومی در مورد برندها و محصولات آن‌ ها استفاده می‌شوند. این تبلیغات در فضای عمومی شهری قرار می‌گیرند و به دلیل نمایش گسترده ‌تر، قابل مشاهده ‌تر و در در دسترس بودن برای تعداد بیشتری از افراد، می‌ توانند به معروف شدن برندها کمک کنند.

بیلبوردهای تصویری از مطرح ترین و با فراوانی بیشتری در سطح شهرها وجود دارند. بیلبوردهای تصویری از طریق نمایش تصاویر بزرگ و جذاب محصولات، خدمات یا برندها را به تماشاگران معرفی می‌کنند. این نوع تبلیغات بر اساس اثربخشی تصاویر و گرافیک‌های جالب برای جلب توجه و به خاطر سپردن پیام به مخاطبان تکیه می‌کند.

بعضی از بیلبوردها قابلیت نمایش تصاویر متحرک و ویدئو را دارند. این نوع تبلیغات با استفاده از حرکت و زنده شدن تصاویر بر روی بیلبوردها، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند و برندها را به طور مؤثر‌تر معرفی می‌کنند. در این بین برخی بیلبوردها از تکنولوژی سه بعدی برای نمایش تصاویری واقعی ‌تر و جذاب‌ تر استفاده می‌کنند. این نوع تبلیغات به خاطر جذب توجه بیشتر و تجربه بصری بیشتر، می‌توانند در تبلبغات برندها نقش بسیار موثری بازی نمایند.

تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، قطارها و متروها نیز شکل می‌ گیرند. این نوع تبلیغات به دلیل تماس مستقیم با مخاطبان در زمان‌های پرتردد و مشاهده‌ی مداوم توسط عبورکنندگان، می‌توانند به معروف شدن برندها کمک کنند.البته مزایا و معایب تبلیغات شهری و بیلبوردهای شهری در افزایش شهرت برندها قابل تامل است.

تبلیغات شهری و بیلبوردهای شهری به دلیل قرار گرفتن در مکان‌های عمومی و پرتردد شهری، به تعداد بیشتری از افراد دسترسی دارند. این تبلیغات می‌توانند به طور گسترده ‌تری برندها و محصولات آن‌ها را پوشش دهند و برند را به جامعه معرفی کنند. آن ها با اندازه بزرگ و طراحی جذاب، توانایی جلب توجه افراد را دارند. با قرار گرفتن در محیط‌های پر سر و صدا و قابل مشاهده‌ تر بودن نسبت به تبلیغات رسانه‌های دیجیتال، می‌توانند به طور مؤثر‌تری بر روی ذهن مخاطبان تأثیر بگذارند.

تبلیغات شهری و بیلبوردهای شهری با استفاده از تصاویر بزرگ و گرافیک جذاب، تأثیر بصری قوی را دارند. این تأثیر بصری می‌تواند به خاطرسپاری برند در ذهن مخاطبان و تشدید ارتباط بین برند و تصویری خاص، به معروفیت برند کمک کند. و البته از همه مهم تر، تبلیغات شهری و بیلبوردها به طور مداوم در محیط‌های عمومی نمایش داده می ‌شوند. این تکرار می ‌تواند در تثبیت برند در ذهن مخاطبان و به یاد سپاری آن‌ها مؤثر باشد.

تبلیغاتی از این دست امکان ایجاد تأثیر اجتماعی را دارند. این تبلیغات می‌توانند با ایجاد تمرکز و بحث در مورد برند و محصولات آن، باعث افزایش شهرت برند و توسعه شبکه ارتباطی میان مخاطبان شوند. البته در این میان نمی توان از هزینه های بالای تبلیغات شهری و بیلبوردهای شهری غافل شد و آن را نادیده گرفت.معمولاً هزینه‌های بالایی را در بر دارند.

هزینه طراحی، چاپ، نصب و اجاره فضای تبلیغاتی تقریبا سرسام آور است و این گونه تبلیغات برای بسیاری از برندهای تازه کار تقریبا غیرممکن بنظر می رسد. در این بین فاکتور محدودیت زمانی را نیز نباید نادیده گرفت. تبلیغات شهری و بیلبوردهای شهری معمولاً به طور موقت نصب می‌شوند و بعد از مدتی تغییر می‌کنند. این به معنای محدودیت زمانی در ارتباط با نمایش تبلیغات است.

در صورتی که برند نیاز به پیام‌ رسانی مداوم داشته باشد، تبلیغات شهری ممکن است کمک کمتری به افزایش شهرت برند کند. در بسیاری از شهرهای بزرگ، تبلیغات شهری و بیلبوردهای شهری به اندازه‌ای رایج هستند که ممکن است مخاطبان به آن‌ ها عادت کنند و آن‌ها را نادیده بگیرند. این مسئله می‌ تواند باعث کاهش تأثیر تبلیغات شهری بر روی مخاطبان شود و در نهایت تأثیر منفی بر روی افزایش شهرت برند داشته باشد. با تمام مزایا و معایبی که ذکر شد ، بی تردید تبلیغات و بیلبوردهای شهری فارغ از هزینه ی بالایشان یکی از بهترین روش و راهکار برای معروفیت برندها و باقی ماندن آن ها در اذهان در کمترین زمان ممکن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا