آخرین اخباراجتماعی

مزایای ارتباطات در توسعه کسب و کار

میترا اکبری

 

ارتباطات در دنیای امروز نقش مهمی را ایفا می کند به طوری که شما برای کوچک ترین کار خود نیازمند یک ارتباط قوی و موثر هستید. ارتباطات در کسب و کارها نمود بیشتری دارد چون به کمک این مزیت می توانید برند خویش را به مراجعان و مشتریان خود معرفی کنید تا در دنیای رقابتی امروز قادر باشید کسب و کار خود را حفظ کنید و یا گسترش دهید.

بسیاری از کسب و کارها محصولات و خدمات خوبی دارند اما به دلیل عدم استفاده از ارتباط موثر در کار خود شکست می خورند. ارتباطات به روشی گفته می‌شود که سازمان ها و سایر کسب و کارها برای برقراری رابطه با طیف های مختلف مخاطبان استفاده می‌کنند. مشتری اگر به وبسایت مراجعه می‌کند یا با تیم پشتیبانی تماس می گیرد، در حال برقراری ارتباط است. کارکنان شرکت نیز برای انجام کارهای روزانه خود و تعامل با کارکنان و مدیران به ارتباطات نیاز دارند.

هرچه درک و فهم یک کسب و کار هر چند خرد از نحوه برقراری ارتباط بیشتر باشد، آینده کسب و کار روشن‌تر می شود و در آینده می تواند از این مزیت استفاده کند. شما در دنیای تجارت نیاز به ارتباطات قوی دارید. به همین دلیل همه به دنبال روابط خوب و موثر هستند و کسی را می خواهند که بتوانند بلند مدت به او اعتماد کرده و با او کار کنند.  ارتباطات به دو صورت اصلی داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند.

– ارتباطات داخلی به نوع ارتباط بین کارکنان در تمام سطوح (مدیران و کارمندان) و در تمام بخش‌های یک سازمان (تیم فروش، بازاریابی و سایر موارد) گفته می شود. این نوع ارتباط شامل تبادل اطلاعات بین اعضای شرکت به منظور مدیریت امور سازمانی و اطلاع رسانی به کارکنان در مورد اهداف و سیاست‌های کسب و کار است.

– ارتباطات خارجی به فرآیند برقراری ارتباط با مشتریان، سرمایه گذاران، تامین کنندگان، شرکا، تحلیلگران، فروشندگان، سهامداران یا هر طرف خارجی دیگر اشاره دارد. این نوع از ارتباط باعث ایجاد احساس مثبت در مشتریان و افزایش وفاداری مشتری نسبت به شرکت می‌شود.

مزایای ارتباطات در کسب و کار

در ادامه به بخشی از مزایای ارتباطات می پردازیم : ارتباطات در کسب و کار باعث ارتقاء مهارت‌های ارتباطی فرد می شود. اگر افراد بتوانند ارتباطات خوبی در کسب و کار داشته باشند، قطعا با مشتری، کارمند و هر شخص دیگری در تجارت رابطه بهتری برقرار می کنند. مهارت‌های ارتباطی که کارمندان در روابط خود به کار می برند باعث افزایش اعتماد به نفس و حس مسئولیت پذیری در کارمندان می شود.

به تدریج مهارت های ارتباطی آنان تقویت شده و می توانند برای کسب و کارها تبدیل به یک عنصر مهم شوند که رسیدن به بخشی از اهداف کسب و کارها را تسهیل کنند. ارتباطات مربوط به کسب و کار، رفاقت ها را شکل می‌دهد. ارتباطات کاری می تواند به ارتباطات بلند مدت تبدیل شود و دوستی‌های محکم را بر جای گذارد. و این خود باعث افزایش حس رضایت کارمندان از فعالیت خود در کسب و کارها می شود. تجارت و کار کردن صرفا به منظور دریافت سود نیست، بلکه حس رضایت و لذتی که از رسیدن به آرزوها امکان پذیر می شود. فقط از طریق ارتباطات مثبت موثر در کسب و کار ایجاد می شود و از همه مهم تر ایجاد انگیزه برای پیشرفت های آتی را مهیا می کند.

جذب  افراد و مشتریانی که یکبار به شما مراجعه می کنند، بسیار اهمیت دارد اگر  نتوانید ارتباط خوبی برقرار کنید، ممکن است مشتری خود را از دست بدهید. پس کسب و کارها  به طرز چشمگیری به این ارتباطات و برگشت دوباره مشتریان وابسته هستند. به کمک ارتباطات  می توانید کار تیمی را در کسب و کار، ارتقا دهید .

یک رابطه سالم بین شما و کارمندانتان و بین کارمندان و مشتریان برای موفقیت در فعالیت اقتصادی حائز اهمیت است. همه این‌ها باعث افزایش خلاقیت کار گروهی می شود که در نهایت زمینه رشد و پیشرفت کسب و کار را فراهم خواهد کرد. رضایت مشتری از دیگر مزیت های یک ارتباط موثر است . گاهی پیش آمده است که هدف مشتری را متوجه نمی شوید و مشتری هم از خدمات دریافت شده راضی نیست در این زمان بهتر است به کمک تعامل و ارتباط موثر چالش موجود را مرتفع کرده و اگر بتوانید از کلمات مناسب برای برقرای ارتباط با مشتری استفاده کنید خواسته‌های او را با دقت گوش کرده و درک کنید و به او احترام بگذارید، رضایت مشتری را به دست خواهید آورد که نتیجه آن به پیشرفت کسب و کارتان منجر می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا