خراسان جنوبی

مدیر تولید کارخانه اکسید منیزیم سربیشه: محصولات اکسید منیزیم سربیشه قابل رقابت با شرکت‌های اروپایی است

 

نقش نیوز – خراسان  جنوبی -رضا بهنام: هاشم آبادی گفت: محصولات کارخانه اکسید منیزیم سربیشه هم اکنون با شرکت‌های چند ملیتی اروپایی قابل رقابت است و آنها را از چرخه خارج کرده است.
«سید مجید هاشم‌آبادی» در جریان بازدید استاندار خراسان جنوبی از کارخانه اکسید منیزیم سربیشه با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور در سال 1355 به منظور تامین مواد اولیه صنعت فرآورده های دیرگداز کشور، تاسیس شد، در این راستا، در سال ۱۳۶۸، عملیات احداث کارخانه تولید اکسید منیزیم سینتره در سربیشه آغاز شد و در سال 1372 این کارخانه با تولید سالانه 30 هزار تن اکسید منیزیم سینتره در عیارهای مختلف به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این کارخانه در سال ۱۳۸۳ به منظور ثبات کیفی محصولات و حداکثر استفاده از ذخایر معدنی منیزیت، یک واحد گندله سازی کلینکرهای پایه منیزیایی احداث و راه اندازی کرد، گفت: همچنین در سال ۱۳۹۳به منظور ایجاد ارزش افزوده در پاسخ به نیازهای مشتریان محصولات مرغوب منیزیایی، یک واحد تولید منیزیای ذوبی احداث و به بهره برداری رسید. مدیر تولید کارخانه اکسید منیزیم سربیشه اظهارداشت: با راه اندازی این واحدها، ظرفیت تولید سالانه شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور، بالغ بر 52 هزار تن انواع منیزیای سینتره، 7500 تن انواع منیزیای ذوبی و 17 هزار و 500 تن منیزیای کلسینه افزایش یافت.

هاشم آبادی با بیان اینکه سال 95 تصمیم گرفته شد که سبد محصولات خود را تکمیل کنیم لذا واحد تولید جرم های قلیایی را هم را راه اندازی کردیم، گفت: این محصولات مورد استفاده صنایع فولاد است و مستقیم با مشتری نهایی سرکار داریم. وی با بیان اینکه سال قبل با توجه رغبت بازار به محصولات کارخانه اکسید منیزیم سربیشه افزایش ظرفیت داده شد، گفت: در این راستا شرکت تولید مواد نسوز خراسان را در شهرک صنعتی بیرجند با ظرفیت اشتغال 18 نفر راه اندازی کردیم. مدیر تولید کارخانه اکسید منیزیم سربیشه با بیان اینکه این شرکت علاوه بر اینکه تامین کننده جرم های فولاد است، در کارخانه ذوب آهن اصفهان 69 نفر بیمه شده دارد و اجرا و نصب این ها تاسیسات هم بر عهده شرکت اکسید منیزیم است، گفت: کوره شماره سه این کارخانه نیز در راستای افزایش ظرفیت در سال 99 با ظرفیت 30 هزار تن و اشتغال 20 نفر به بهره برداری رسید. هاشم آبادی با اشاره به اینکه بمنظور افزایش تولید و تکمیل کامل سبد محصولات آجرهای نسوز است، واحد جدیدی در این مجموعه ابتدای امسال به بهره برداری رسیده است، گفت: ظرفیت 18تولید آجر نسوز با این راه اندازی به 18 هزار تن انواع آجر نسوز قلیایی و 90 هزار تن جرم های بی گداز رسید که در این زمینه 145 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه اکسید منیزیم سربیشه سال 84 حدود 385 نفر نیرو داشته است، اما این تعداد امروز به 949نفر رسیده است، گفت: با راه اندازی پروژه های در حال احداث که بدلیل مشکل مالی مقداری کار کند شده است، تعداد نیروهای این کارخانه در سال آینده به 1075 نفر خواهد رسید. مدیر تولید کارخانه اکسید منیزیم سربیشه با اشاره به اینکه محصولات کارخانه با دانش فنی بالا، توان رقابتی خیلی خوبی با محصولات خارجی را دارد، گفت: محصولات کارخانه اکسید منیزیم سربیشه هم اکنون با شرکت‌های چند ملیتی اروپایی قابل رقابت است و آنها را از چرخه خارج کرده است. هاشم آبادی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین درخواست اکسید منیزیم سربیشه از مسئولان در رابطه با تسهیلات است که می تواند بسیار در رابطه با بهره برداری از واحدهای جدید موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا