آخرین اخبارخراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی:۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد

نقش نیوز – خراسان جنوبی – رضابهنام : عرب گفت: در سال جاری ۶ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی ایجاده شده است.
«محمد عرب» در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مأموریت کمیته امداد برای توانمندسازی و ایجاد درآمدهای باثبات برای نیازمندان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف این نهاد در استان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: در این مدت هفت هزار خدمت در حوزه مسکن نیازمندان شامل احداث، مرمت، گازکشی و ساخت حمام و سرویس بهداشتی انجام شده است. وی ادامه داد: در راستای تسهیلات بدون کارمزد از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ هزار وام قرض‌الحسنه به نیازمندان در زمینه اشتغال، درمان، معیشت، عمران و فرهنگی پرداخت شده است.

عرب با بیان فعالیت ۱۴۷ مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی و واگذاری ۱۵ هزار پرونده مددجویان بالای ۷۰ سال به این مراکز، افزود: در خراسان جنوبی فرزند یتیم و محسنین بدون حامی وجود ندارد و سرانه پرداختی به فرزندان محسنین به تناسب ایتام کمتر است. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: در حوزه حمایت سلامت برای جلوگیری از حضور مددجویان سامانه امداد هوشمند و کارآمد با ظرفیت ۲۷ پایگاه اطلاعاتی فعال شد و پرونده ۵۳ هزار خانوار مددجو ویرایش شده است. وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی نوعروس در صف جهیزیه نداریم، بیان کرد: در حوزه سلامت و درمان سه هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج و پنج هزار و ۵۰۰ مادر و کودک دچار سوء تغذیه مورد حمایت قرار گرفتند. عرب از تهیه و توزیع ۷۴۳ تبلت دانش آموزی در استان خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خدمات مشاوره‌ای و اجتماعی توسط کارشناسان کمیته امداد برای جامعه هدف انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا