خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اعلام کرد : صدور ۳۵۳ مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

نقش نیوز – خراسان جنوبی -رضابهنام: اشرفی از صدور ۳۵۳ مجوز مستقل و پشتیبان مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است.

«غلامرضا اشرفی» در نشست خبری اعلام برنامه‌های کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال اجرای ۵۰ برنامه محوری در ایام دهه فجر پیش بینی شده است که ۲۶ پروژه توسط دستگاه‌های عضو کمیته کارگری و کارآفرینی در استان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه گفت: برای این طرح‌ها ۸۰۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال پایدار ۲۸۰ نفر در این استان فراهم می‌شود.

وی افزود: افتتاح پروژه آب‌درمانی موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع)، اهدای خون، غبارروبی گلزار شهدا، مسابقات کتابخوانی، غبارروبی ضریح شهدای باقریه، دیدار و عیادت از خانواده معظم شهدای کارگر، توسعه و ترویج فرهنگ نماز، عیادت از بیماران و بیمارستان های تامین اجتماعی، مسابقات تیراندازی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و توزیع سبدهای حمایتی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر است.

اشرفی از برپایی ۴۳ میز خدمت در دهه فجر خبر داد و گفت: دستگاه‌های عضو کمیته کارگران و کارآفرینی با هدف رفع مشکلات جامعه هدف نسبت به برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه و مساجد سطح استان اقدام خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به صدور ۳۵۳ مجوز مستقل و پشتیبان حوزه مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۱۹۰ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون به ۱۰۳ طرح مشاغل خانگی مبلغ ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است، عنوان کرد: همچنین از ابتدای امسال به سه هزار و ۱۲۴ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تسهیلات دریافت کردند که زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۲۹ نفر را فراهم کرده است.

اشرفی از تشکیل ۳۴ تعاونی از ابتدای سال جاری نیز خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها با ایجاد ۵۴۱ فرصت شغلی در گرایش‌های تولیدی – توزیعی، خدمات، صنعتی و کشاورزی فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در بخش تعاون ۹۹۰ تعاونی با سرمایه ۵۶۰ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی فعالیت دارند که ۹ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

اشرفی یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن ۶ هزار و ۳۰۰ نیروی کار استان تعدیل شدند که از این تعداد پس از ۲ ماه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر به کار بازگشتند.

وی در پایان تعهد اشتغال ۲۲ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در سال جاری را ۱۱ هزار و ۳۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۹۰ درصد این تعهد اشتغال محقق شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا