یادداشت

مثلث موفقیت در دور کاری

ممکن است در روزهای ابتدایی دورکاری، در خانه ماندن برای شما جذاب باشد. می توانید هر زمانی که بخواهید کار کنید و هر زمانی که بخواهید استراحت کنید. اما به مرور گاهی شما احساس می کنید تمام زمان خود را به کار اختصاص داده اید و باز هم از برنامه کارهای روزانه ی خود عقب هستید و از طرفی استرس کارها باعث می شود، لذت در کنار خانواده بودن برای شما کاهش یابد. زندگی شخصی و کار با هم تداخل پیدا می کنند و دورکاری به جای جذاب بودن به یک دغدغه تبدیل می شود.

یکی از مهم ترین موارد در دورکاری داشتن برنامه ریزی و ثبت آن در دفتر یادداشت های هفتگی و روزانه است. داشتن یک برنامه خوب وعمل کردن به آن باعث تفکیک امور خانه و کار از هم خواهد شد. با برنامه ریزی می توان با آرامش خاطر بیشتری در کنار خانواده باشید و در نهایت می توانید زمان خود را به خوبی مدیریت نمایید. این که در خانه هستید و از نظر زمانی محدودیت کمتری دارید، فوق العاده است. بر این اساس ساعات کاری خود را برنامه‌ریزی کنید. اگر وظیفه مهمی دارید، می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای، ساعاتی از روز را که بیشترین تمرکز و آمادگی کاری دارید انتخاب کرده و به نحو احسن با بهره وری بیشتر کار خود را انجام دهید. وظایفی که نیاز به دقت کمتری دارند و آسان تر هستند را برای زمان های با بهره وری کمتر یا مثلا ظهر که احساس خواب آلودگی بیشتری می کنید اختصاص دهید.

برنامه ریزی بسیار مهم است اما مهم تر از آن وفادار بودن به برنامه ریزیاست. وفادار بودن به یک برنامه روزمره نیاز به نظم و انضباط خاصی دارد چرا که نظارت بر شما کم تر است و ممکن است مانع از آن شوند که کارتان را به شکل موثری به اتمام برسانید. وفاداری به برنامه ریزی، داشتن نظم و انضباط کاری در کنار انگیزه عواملی هستند که می توانند موفقیت شما را در دورکاری تضمین نمایند.

برای موفقیت در دورکاری باید انگیزه داشته باشید و با انگیزه به امور محول شده بپردازید. انگیزه بالا در نهایت منجر به کارآیی و بهره وری بیشتر شما می شود.

برای ایجاد انگیزه بیشتر در خود، با تیم تان ارتباطات مداوم داشته باشید. تا با اثر سینرژیکی که بر روی یک دیگر دارید کارآیی و انگیزه تمام افراد تیم افزایش یابد. در هرم نیازهای مازلو یکی از نیازهای انسان، نیاز بهخودشکوفایی و خود انگیزشی می باشد. خود شکوفایی احساس تعلق خاطر بیشتری به فرد می دهد تا همان طور که مازلو بیان می دارد: آنچه انسان می تواند باشد، باید بشود. زمانی که موفقیت های شخصی خود را در تیم به اشتراک می گذارید. عزت نفس شما افزایش می یابد و احساس تعلق خاطر بیشتری خواهید کرد و در نهایت با انگیزه بیشتری کارها انجام می شود.

بنابراین داشتن یک برنامه ریزی مدون، نظم و انضباط کاری و انگیزه مثلث تضمین کننده موفقیت در دورکاری هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا