آخرین اخباراجتماعی

مافیای اقتصادی ، پشت مساله زباله‌گردها

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به لزوم ساماندهی زباله‌گردها گفت: یک مافیای اقتصادی پشت این مساله وجود دارد.

نوشته های مشابه

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، علی سلاجقه در دیدار با وزیر دادگستری در محل این سازمان بر ضرورت همکاری این دو دستگاه در موضوع مدیریت پسماندها تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت پسماندها، جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند به صورت ماهانه و با حضور دستگاه‌های عضو کارگروه در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون بازیافت پسماند یک ارزش افزوده بالا ایجاد می‌کند، به تجربه موفق یک شرکت برای جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مشهد مقدس اشاره کرد و آن را الگوی مناسبی برای کشور دانست. به گفته معاون رئیس جمهور، بحث تفکیک از مبدا ، مهم ترین راهکارهای ساماندهی پسماندها در کشور است و این کار مانع از تخریب منابع آب و خاک و آلودگی محیط زیست می‌شود.رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به لزوم ساماندهی زباله‌گردها به ویژه کودکان کار گفت: یک مافیای اقتصادی پشت این مساله وجود دارد و از این کودکان سوءاستفاده می‌کند. این موضوع دستمایه تبلیغات سوءدشمنان قرار گرفته و باید هرچه سریع‌تر با آن برخورد شود.

مافیای اقتصادی به تجارت سیاه زباله گردی دامن می‌زند

وزیر دادگستری نیز در این دیدار با اشاره به وظیفه اصلی این وزارتخانه در برقراری ارتباط بین دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار این وظیفه ذاتی، وزارت دادگستری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در کشور است و یکی از موارد مطرح در این کنوانسیون، حقوق کودکان کار به شمار می‌آید.

امین حسین رحیمی افزود: از آنجاکه بخش قابل توجهی از افراد زباله‌گرد را کودکان کار تشکیل می‌دهند، ما مصمم هستیم برای ساماندهی این موضوع به دستگاه‌های متولی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست کمک کنیم.وی با بیان اینکه بحث زباله‌گردی علاوه بر اینکه چهره شهرها را مخدوش کرده است، وضعیت بهداشت و سلامت عمومی را هم تهدید می‌کند، تصریح کرد: یک مافیای اقتصادی قدرتمند پشت این قضیه است که به این تجارت سیاه دامن می‌زند.وزیر دادگستری با تاکید بر ضرورت تفکیک از مبدا پسماند به عنوان راهکار اصلی مدیریت پسماندها، خاطرنشان کرد: ما باید برای ساماندهی پسماندهای عادی که مشکل اصلی کشور در این حوزه است، شهرداری‌ها را پای کار بیاوریم اما نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست هم در این ارتباط بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا