آخرین اخباراقتصادی

مازاد تولید اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا صادر می‌شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، رضا رحمانی افزود: تامین اقلام ضروری برای مقابله با کرونا از نخستین روز درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این منظور در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از دو ماه، تولیدات محصولات و ملزومات بهداشتی رشد چندین برابری داشته و امروز در برخی موارد امکان صادرات وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید مواد ضدعفونی کننده در این مدت با افزایش هشت برابری روبرو شده و نیز تولید روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک در برنامه قرار دارد و امروز در مجموع تولیدات صنعتی، صنفی و کارگاهی به حدود ۶ میلیون عدد ماسک در روز رسیده است.

رحمانی تصریح کرد: جهش تولید در سایر اقلام نیز قابل مشاهده است و در روند تامین و توزیع اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه در بخش بهداشتی هیچگونه دغدغه ای در دو ماه گذشته نداشتیم و کمبودی به وجود نیامده است.

وی افزود: روند تولید کیت های تشخیص نیز در کشور مناسب بوده و در صورت تداوم افزایش میزان تولیدات و تامین نیاز کشور، در این بخش نیز می توان صادرات داشت.

آزادسازی ۱۸ میلیون عدد ماسک به درخواست وزارت صنعت

وزیر صنعت گفت: روز گذشته با درخواست این وزارتخانه و اعلام موافقت وزارت بهداشت، رییس جمهوری کشورمان نیز دستور موافقت خود را برای آزاد سازی بیش از ۱۸ میلیون عدد ماسک مازاد مصرف مراکز بهداشتی و درمانی کشور را اعلام کردند که بزودی در شبکه توزیع عمومی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رحمانی اضافه کرد: ۱۸ میلیون ماسک در اختیار وزارت بهداشت بود که در این زمینه به رییس جمهوری پیشنهاد شد، چنانچه مجموعه کادر درمانی کشور نیازی به این تعداد ماسک ندارند، اقلام موجود آزاد و در اختیار عموم مردم قرار داده شود که مورد موافقت قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آمادگی کشورمان برای صادرات مازاد اقلام بهداشتی در شرایطی است که ما در یک موقعیت نابرابر و در وضعیت تحمیلی تحریم ها قرار داریم و جالب اینکه شیوع گسترده کرونا در کشورهای مختلف جهان در مناسبات تجاری و اقتصادی کشورها و حتی کشورهای عضو تجارت جهانی «WTO » تاثیر داشته و قوانین صادرات و واردات آنها را با محدودیت و ممنوعیت‌های روبرو ساخته و این در حالی است که برخی از این کشورها مدعی رعایت ضوابط تجارت آزاد هستند؛ در این مدت ۸۸ کشور محدودیت و ممنوعیت صادرات ایجاد کرده اند، بویژه کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا و در مواردی نیز به تناسب نیاز، تسهیلات وارداتی اعمال کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا