آخرین اخبارسیاسی

لهستان از افزایش شمار سربازان خود در مرز بلاروس خبر داد

وزیر دفاع لهستان روز شنبه گفت که این کشور تعداد نیروهایی را که از مرزهای خود با بلاروس محافظت می کنند به عنوان یک عامل بازدارنده در میان اقدامات “بی ثبات کننده” همسایه طرفدار روسیه افزایش داده است.

Mariusz Blaszczak در Jarylowka، در شرق لهستان، با برخی از سربازان که اخیراً در نزدیکی مرز بلاروس مستقر شده اند، ملاقات کرد. او تاکید کرد که افزایش حضور نظامی صرفاً یک اقدام بازدارنده است و نه یک اقدام خصمانه، همانطور که مینسک و مسکو ادعا می کنند. بلاشژاک گفت: «شکی نیست که رژیم بلاروس با کرملین همکاری می کند و هدف از حملات در مرز لهستان بی ثبات کردن کشور ما است.

لهستان قصد دارد 10000 سرباز در مرز بلاروس مستقر کند تا “بازدارنده” باشد.

دو هلیکوپتر نظامی بلاروس هفته گذشته برای مدت کوتاهی وارد حریم هوایی لهستان شدند، اقدامی که ورشو آن را یک اقدام تحریک آمیز عمدی می دانست.

لهستان از افزایش شمار سربازان خود در مرز بلاروس خبر داد
لهستان از افزایش شمار سربازان خود در مرز بلاروس خبر داد

بلاشاک گفت که اقدامات انجام شده توسط بلاروس “یک تهدید برای امنیت ما است” و به همین دلیل، لهستان در حال ایجاد پتانسیل خود برای “بازدارندگی یک متجاوز” است.

وی در این هفته گفت که بیش از 10000 نیروی ارتش و دفاع سرزمینی لهستان علاوه بر گاردهای مرزی معمول در مرز با بلاروس مستقر خواهند شد.برخی در تمرین و گشت زنی فعال و برخی دیگر در حالت آماده باش خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا