آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

قطعات سازنده بالابر هیدرولیکی خانگی

قطعات بالابر هیدرولیکی با آسانسور متفاوت بوده و همین امر باعث شده تا کارکرد و نوع عملکرد این دو محصول نیز با یکدیگر متفاوت باشد. در نگاه اول بالابر‌های هیدرولیکی خانگی با آسانسور تفاوت چندانی ندارد ولی در واقعیت این گونه نیست و تفاوت‌های نهفته ای بین این دو وجود دارد.

نوشته های مشابه

از جمله تفاوت بین آسانسور و بالابر هیدرولیک در تعداد قطعات سازنده و نوع کارکرد آن هاست. در این مقاله قصد داریم به معرفی قطعات بالابر هیدرولیکی بپردازیم. اگر شما نیز علاقمند هستید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا پایان ما را همراهی کنید.

 

بالابر هیدرولیکی

 

شناخت قطعات بالابر هیدرولیکی خانگی

انواع بالابر هیدرولیکی شامل:

میشود.

بالابرهای هیدرولیکی برای کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی در حالت کلی قطعات کاربردی و اساسی این محصول مشخص و یکی است. این قطعات کمک می‌کند تا بالابر فعالیت خود را به درستی انجام داده و به عنوان یک محصول پر‌قدرت و مطمئن بتوان از آن استفاده نمود.

از جمله قطعات این محصول می‌توان به: ” شیرهای هیدرولیک، سیال، استفاده از غلتک برای باز و بسته کردن دریچه‌ها، ماشین محرک و … ” اشاره نمود.

به جز مواردی که یاد شد بخش‌های مهم دیگری نیز در بالابر هیدرولیکی تعریف شده است که در صورت نبودن و یا کم توجهی به قطعات این بخش، کیفیت بالابر افت زیادی خواهد داشت. این قطعات عبارت اند از:

” سیالات هیدرولیک، سیلندر هیدرولیک، پیستون های هیدرولیک، پمپ هیدرولیک و مدارهای هیدورلیک”

بالابر مسکونی (خانگی)

کفی بالابر:

در این قسمت افرادی که قصد دارند از بالابر استفاده کنند قرار می‌گیرند و برای بالا و پایین شدن استفاده می‌کنند و این کفی ایمن بوده و مانع از ایجاد لرزش و تنش در حین جا به جایی است.

مدارهای هیدرولیکی

برای اینکه بتوان جریان و فشار وارده را کنترل کرد بر روی دستگاه از مدارهای هیدرولیکی استفاده شده است. این بخش اهمیت ویژه‌ای در بالابر هیدرولیکی دارد و در مقاوم بودن آن بسیار مهم است.

پمپ هیدرولیکی

از پمپ هیدرولیکی برای تبدیل نیروی مکانیکی به نیروی هیدرولیکی استفاده می‌کنند. . همچنین برای تحت فشار قرار دادن سیال‌های هیدرولیکی نیز می‌توان از پمپ‌های هیدرولیکی استفاده نمود.

لازم است بدانید که برای بالابر ها می‌توان از پمپ‌های مختلفی استفاده نمود. این پمپ‌ها در سه نوع طراحی شده‌اند:

پمپ جا به جایی ثابت: این پمپ ها باعث می‌شود تا سیال ثابتی با هر حرکت موتور جا به جا شود. از این پمپ، برای کارهای نامحدود در زمان‌های طولانی استفاده می‌شود. لازم است بدانید که از این پمپ سه نوع وجود دارد: پمپ دنده ای، پمپ پیچ و پمپ چرخشی.

پمپ جا به جایی متغییر: این پمپ باعث می‌شود تا فشار خروجی و سرعت جریان تغییر کند و قابلیت تغییر این دو را دارد. از این مدل پمپ چهار مدل در بازار موجود است: پمپ پره دوار، پمپ پیستون شعاعی، پمپ محور خم، پمپ پیستونی محوری.

پمپ دستی: در این مدل، پمپ به صورتی دستی و یا با کمک پا فعالیت خود را انجام می‌دهد که استفاده از این مدل پمپ به نسبت پمپ‌های دیگر کمتر است.

موتور هیدرولیک

یکی دیگر از قطعات بالابر هیدرولیک، موتور هیدرولیک است که به عنوان یک محرک مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور فشار هیدرولیکی را به گشتاور تبدیل کرده و سپس به چرخش مورد نیاز تبدیل می‌کند.

در واقع موتور مانند یک محرک خطی فشار و انرژی را می‌گیرد و باعث می‌شود تا انرژی به انرژی دورانی تبدیل شود. پمپ انرژی را به سیستم فرستاده و موتور فعالیت خود را شروع می‌کند.

سیلندر هیدرولیک

سیلندر‌ها به عنوان محرک هیدرولیکی مکانیکی فعالیت می‌کنند و وظیفه دارند تا انرژی و فشار داخل سیال را به نیرو یا جا به جایی خطی تبدیل کنند.

پیستون‌های هیدرولیک

پیستون‌ها با کمک سیال‌ها، به صورت خطی جا به جا می‌شوند. لازم است بدانید که پیستون ها به صورت دایره‌ای درون محفظه چیده شده و قرار گرفته‌اند.

شیر کنترل

شیرهای کنترل، برای محافظت از بالابر در داخل سیستم قرار گرفته و تعبیه شده‌اند. این شیرها انواع مختلفی دارند که می‌توان به شیرهای کنترل جریان، کنترل فشار، کنترل جهت و کنترل برق اشاره نمود.

پاورپوینت یا مخزن هیدرولیک

سیالی که برای حرکت بالابر هیدرولیک مورد استفاده قرار می‌گیرد همان روغن است و برای اینکه روغن جایگاه مشخصی برای ذخیره سازی داشته باشد از پاورپوینت استفاده می‌شود. ولی در واقع پاورپوینت نه تنها برای نگهداری روغن، بلکه برای تنظیم کردن حرارت، ته نشین کردن آلودگی‌های موجود و همچنین خارج کردن آلودگی‌ها از سیال نیز کاربرد دارد.

پاورپوینت در حالت کلی یک مجموعه کلی از قطعات است که درون یک جعبه قرار گرفته شده و باعث می شود تا بالابر فعالیت خود را انجام دهد و این قطعات عبارت اند از: تانک ذخیره سازی روغن، موتور، شیر اطمینان و پمپ.

با توجه به نوع برند بالابر هیدرولیک، پاورپوینت شما نیز متفاوت خواهد بود و قیمت آن نیز متغییر است. پس در حین خرید حتما توجه داشته باشید پاورپوینتی متناسب با دستگاه خریداری نمایید.

اگر پیشنهاد مارو میخواید بهتر است که قبل از سفارش بالابر حتما یک مشاوره داشته باشید تا درست ترین انتخاب را برای خود انجام بدید.

شما برای مشاوره رایگان میتوانید در گوگل جمله روبرو را سرچ کنید: شرکت بالابر احمدی 

هر یک از انواع بالابر دارای ساختار متفاوتی هستند. نحوه استفاده کردن از بالابر های فروشگاهی تا حدودی یکسان می باشد. روش کار کردن با این بالابر به این صورت است که شما با استفاده از اهرم و دکمه می ‌توانید آن را به حرکت درآورید و بارتان را به مکان مد نظرتان برسانید.ب رخی از مهم ترین بخش های بالابر ها را باید بشناسید تا اطلاعات بیشتری در مورد انواع بالابرها کسب کنید.

بالابر فروشگاهی

سخن پایانی

در این مقاله به برخی از قطعات بالابر هیدرولیک اشاره شد و شما متوجه شدید که نوع کارکرد و عملکرد این مدل از بالابر با آسانسور متفاوت است. به همین جهت حتما برای نصب و تعمیر این محصول باید از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید.

همچنین برای خرید بالابر هیدرولیکی نیز می‌توانید از بالابر احمدی درخواست مشاوره رایگان نموده و در صورت نیاز به خرید و یا تعمیر از متخصصین این مرکز برای راهکار‌های مناسب دریافت نمایید.

منبع: احمدی لیفت

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا