آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

قطار گردشگری کشور سرعت گرفته

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تعریف مقصدهای جدید گردشگری برای سفرهای مردم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، جواد واحدی، امروز(12 تیر) در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، با بیان اینکه قطار توسعه گردشگری کشور سرعت گرفته، اظهار کرد: با توجه به اهمیت گردشگری و نقشی که می تواند در اقتصاد مناطق مختلف کشور داشته باشد، توجه به این حوزه بیشتر شده است.

وی ادامه داد: باید به این سمت حرکت کنیم که مقاصد سفر مردم تغییر کند، چرا که طی سالیان متمادی چند نقطه از جمله شمال کشور همواره مقصد سفر مردم بوده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، منطقه غرب کشور را یکی از مقاصد جدید گردشگری در کشور خواند و افزود: برای هر استانی با توجه به ظرفیت‌ها و اقلیمی که دارد، گردشگری خاصی را تعریف می کنیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های بسیاری برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد، عنوان کرد: وزارت میراث فرهنگی در تلاش است تا ظرفیت‌های این استان را به مردم ایران معرفی کند، لذا در زمینه تبلیغات باید اقداماتی در دستورکار قرار گیرد.

واحدی به تلاش های وزارت میراث فرهنگی برای افزایش بودجه حوزه تبلیغات گردشگری در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: اگر در بحث تبلیغات و بازاریابی اعتبارات کافی داشته باشیم، در معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری استانها و از جمله کرمانشاه موفق خواهیم بود.

وی در ادامه از اهتمام دولت و این وزارتخانه برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری کشور خبر داد و گفت: متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری در برخی از استانهای کشور ضعیف است، لذا اقداماتی را در این رابطه در دستورکار قرار داده‌ایم.

معاون وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: در این راستا، با همراهی مجلس مصوبه‌ای را تصویب کردیم که طبق آن پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی هر استانی باید به زیرساخت‌های گردشگری اختصاص پیدا کند و این مصوبه به استان‌ها هم ابلاغ شده است.

وی با تاکید براینکه استانداران باید در زمینه زیرساخت های گردشگری ورود کنند، افزود: یکی از مشکلاتی که در همه استان‌های کشور در بحث زیرساخت‌های گردشگری وجود دارد، مسئله “سرویس‌های بهداشتی” است که امیدواریم استانها آن را مورد توجه جدی قرار دهند.

واحدی در پایان با اشاره به انتصاب داریوش فرمانی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: وزارت میراث فرهنگی در انتصاب مدیران روی  مدیرانی که از بدنه خود وزارتخانه هستند تاکید دارد، چرا که نسبت به چالش‌ها و مشکلات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشناترند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا