یادداشت

فنگ شویی و موفقیت در کسب و کارها

احتمالا این روزها در فضای حقیقی و مجازی، کلمه ای جدید فنگ شویی به گوش تان رسیده است. کلمه ای که علاقه مندان و دنبال کنندگان بسیار دارد و آن را در حوزه های گوناگونی به کار می گیرند. فنگ شویی در لغت به معنای باد و آب است و به این معناست که از حرکت باد و آب و بکار بردن درست عناصر مادی، انرژی خوبی در محیط ما جریان می یابد که نتیجه ی آن جاری شدن آرامش و موفقیت است. در ميان چينی ‌های باستان ،باوری  وجــود دارد که با کمک تکنيک ‌های فنگ‌ شويی می‌توان سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به ‌طور کلی انرژی مثبت در زندگی انسان ها پدیدار ساخت. مدرنیته از یکسو امکانات و رفاه را برای انسان های هزاره ی سوم به ارمغان آورده و از سوی دیگر، آرامش را از آن ها سلب کرده است. و به همین دلیل، بشر همواره بدنبال روش های کسب انرژی و آرامش است.

نوشته های مشابه

برای همه ی ما پیش آمده، که خرید یا اجاره محل جدیدی برای کار یا زندگی باعث شده، تا تغییراتی خوب در زندگی مان به وجود بیاید. به عبارتی برایمان خوش یمن است. فنگ شویی به ما کمک می کند تا این ارتباط را بشناسیم و جنبه های مثبت را تقویت و نقاط ضعف را بر طرف نماییم. فنگ شویی یعنی همان هنر چیدمان و قراردادن وسایل خانه با توجه به محیط اطرافتان است. در این حوزه ،اصول فنگ شویی بیان می کند، برای جریان انرژی پاک، فضا را باز کنید، از در هم ریحتگی بپرهیزید و همواره منظم و مرتب باشید. گل و گیاه و عناصر چوبی نقش اساسی را در دکوراسیون منازل بازی می کنند. از تصاویری که انرژی خوب را در فضا جاری می کنند، بهره مند شوید و صدها مورد دیگر که هریک در نهایت به دنبال جذب انرژی بیشتر برای محیط زندگی شماست.

کسب و کارها نیز از اصول فنگ شویی بی بهره نمانده اند. بسیاری از مشاغل تجاری از فنگ شویی برای سود بیشتر و امنیت مالی قوی ‌تر استفاده می‌کنند. البته به یاد داشته باشید که تنها با فنگ شویی و غافل بودن از کار سخت و تلاش نمی‌توانید به ثروت و موفقیت دست پیدا کنید. جذب ثروت از طریق فنگ شویی از محبوب ترین کاربردهای فنگ شویی است. تمرکز روی جذب ثروت مادی در واقع یکی از دلایلی است که فنگ شوی این روزها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. برای بسیاری افراد، دفتر کار مکانی است که بیشترین اوقات خود، از نخستین ساعات آغاز روز تا  عصر را در آن سپری  می‌کنند و هزینه‌های زندگی‌شان را از این مکان فراهم می‌سازند، بنابراین ایجاد فضایی مناسب در این مکان از بسیاری جهات حائز اهمیت ویژه‌ای است. پس چگونه می‌توانیم محیطی آرام با خلاقیت بیشتر و درآمد بهتر را برای خود مهیا سازیم؟ امروزه شرکت‌هایی بزرگی مانند ولوو، بی ام دبلیو، آدیداس، اچ پی، دل و … به سبک این علم  و بر اساس یک سری اصول و قوانین خاص دکوراسیون و چیدمان محیط کار خود را طراحی کرده‌ اند تا بتوانند بیشترین درآمد همراه با آرامش و محیطی پرانرژی را داشته باشند.

شما می‌توانید در موقعیت‌های مختلفی ،بسته به نوع کار خود، جهت‌ها را تقویت یا تضعیف نمایید و بهترین انرژی را برای محل کار خود فعال نمایید. فنگ شویی براین باور است که اگر مدیر یا رئیس شرکت هستید به موقعیت میز کارتان توجه ویژه ای داشته باشید. چرا که میزکار شما ،موقعیت فرماندهی شما است یعنی بدین منظور، میزکار باید طوری باشد که دیدی مستقیم نسبت به درب اتاق داشته باشید. هرگزروبروی درب ورودی ننشینید. چرا که خود را در معرض انواع انرژی از جمله انرژی های منفی قرار می دهید.  وقت در فنگ شویی عنصر بسیار مهمی است. پاک سازی محیط کارتان، دسترسی به همه چیز را آسان تر می کند. افراد موفق همه چیز از جمله پول و اطلاعات شان را سریع می یابند،چرا که آن ها خوب می دانند، هدر دادن وقت، برای یافتن چیزها ،انرژی را کاهش می دهد و تمرکزشان را برا ی رسیدن به موفقیت کاهش می دهد.

شاید عده ای فنگ شویی را نوعی خرافه در فرهنگ چینی ها بدانند. اما اصول اولیه ی این باورها همراه با نکات مثبتی است که پایبندی به آن ها نه تنها ضرری برای انسان ها نخواهد داشت. بلکه می تواند، سیر رسیدن به آرامش و موفقیت را هموارتر سازد.

منبع:روزنامه تفاهم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا