آخرین اخبارعلمی و فناوری

فناوری جدید اپل برای بهبود دوربین آیفون 16 پرو

فناوری جدید دوربین مدل‌های آیفون 16 پرو می‌تواند کیفیت عکس‌ها را با کاهش شعله‌های عدسی یا Lens Flare و سایه‌ها بهبود ببخشد.

اپل ظاهراً روی یک فناوری پوشش اپتیکال ضدانعکاس جدید برای دوربین مدل‌های پرو از سری آیفون 16 کار می‌کند. این فناوری می‌تواند کیفیت عکس‌ها را با کاهش شعله‌های عدسی یا Lens Flare بهبود ببخشد.

براساس اعلام yeux1122 که گزارش خود را از یک منبع آگاه در زنجیره تأمین اپل نقل می‌کند، ظاهراً کوپرتینویی‌ها به‌دنبال استفاده از تجهیزات جدید «قراردهی لایه اتمی» (ALD) در فرایند تولید لنز دوربین آیفون هستند. با ALD می‌توان مواد با لایه‌های اتمی را (با امکان کنترل بسیار دقیق ضخامت و ترکیب مواد) روی یک بستر قرار داد. استفاده از آن به سازندگان اجازه می‌دهد تا لایه‌های بسیار نازکی از مواد را روی دستگاه‌های نیمه‌رسانا ازجمله اجزای دوربین اعمال کنند.

فناوری جدید اپل برای بهبود دوربین آیفون 16 پرو

در لنزهای دوربین، ALD را می‌توان برای قراردادن پوشش‌های ضدانعکاس استفاده کرد، که خود می‌تواند به کاهش رگه‌ها و هاله‌های نور موسوم به شعله‌های عدسی که در تصویر نهایی ثبت می‌شوند – مخصوصاً زمانی که یک منبع نور روشن مانند خورشید به‌طور مستقیم به داخل لنز می‌تابد – کمک کند.

دوربین آیفون 16 پرو عکس‌های بهتری ثبت می‌کند
دوربین آیفون 16 پرو عکس‌های بهتری ثبت می‌کند

ALD همچنین می‌تواند سایه‌های دور سوژه‌ها را کاهش دهد؛ احتمالاً شما هم در برخی موارد موقعی که در مقابل منبع نور روشن قرار دارید، با نوعی انحراف و ایجاد یک تصویر ثانویه در عکس مواجه شده‌اید. این امر زمانی اتفاق می‌افتد که نور بین سطوح عناصر لنز و سنسور دوربین به عقب و جلو بازتاب پیدا می‌کند.

احتمال دارد که اپل از این فناوری در مدل‌های پرو آیفون‌ 16 استفاده کند؛ البته این احتمال نیز وجود دارد که اپل تنها از این فناوری در آیفون 16 پرو مکس بهره ببرد. همچنین بعید نیست که اپل بخواهد از ALD برای اولین‌بار در سری پرو آیفون 17 استفاده کند.

انتظار می‌رود هر دو مدل آتی آیفون 16 پرو دارای یک لنز تتراپریسم با زوم اپتیکال 5 برابری باشند. این قابلیت درحال‌حاضر منحصر به آیفون 15 پرو مکس است.

منبع:دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا