آخرین اخبارعلمی و فناوری

فروش لوازم جانبی تلفن همراه از صنایع پردرآمد

مهسا صالحی – ارشد مدیریت مالی

آیا تا به حال به بازار لوازم جانبی تلفن همراه توجه نموده اید. راه اندازی یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل از آن دسته ایده‌های پرسود است که به دلیل افزایش تقاضا همچنان روبه ‌رشد است. تقریبا در دنیای مدرن و پیشرفته ی امروز کمتر کسی را می توان یافت که حداقل یک تلفن همراه نداشته باشد.

در کنار هر تلفن همراه ، حجم وسیعی از لوازم جانبی تلفن همراه را می بینید که بفروش رسانده می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، فروش بازار لوازم جانبی تلفن همراه به عنوان یکی از صنایع پردرآمد و مهم در صنعت فناوری اطلاعات شناخته می شود. اگر شما هم به فکر راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل افتاده اید و می خواهید بدانید که از کجا باید شروع کنید به دقت با ما همراه باشید.

با توجه به روند رو به رشد استفاده از تلفن های همراه و بهبود فناوری های آن، بازار لوازم جانبی تلفن های همراه نیز رشد قابل توجهی داشته است. لوازم جانبی چون قاب های گوشی، گلس، کاورهای گوشی، کابل های شارژ، هدفون ها، باتری ها، مموری کارت ها، اسپیکرها و … از کاربردهای ویژه ای برخوردارند، که البته با توجه به کیفیت و ویژگی هایشان قیمت های متنوعی دارند. از سوی دیگر تامین لوازم جانبی تلفن همراه از طریق فروشگاه های آنلاین و فیزیکی باعث شده تا این بازار رقابتی تر هم شود. به نحوی که در تمام پاساژهای معروف و بزرگ موبایل فروشی چندین مغازه و حتی طبقه از پاساژ را به این حوزه تخصص داده اند. تقریباً تمام کسانی که گوشی موبایل جدید یا قدیمی در دست دارند، برای محافظت و افزایش کارایی گوشی‌های موبایل خود به مغازه لوازم جانبی موبایل مراجعه خواهند کرد.

حتی بعضا سود فروش این لوازم جانبی از سود فروش یک تلفن همراه نیز پیشی می گیرد و از اینرو رشد استفاده از بازار لوازم جانبی تلفن های همراه، به عنوان یک بازار پر رونق در این حوزه شناخته می شود. البته میزاد سود در این حوزه به شدت به تنوع محصولات و کیفیت آن ها وابسته است. نوع لوازم جانبی موبایلی که بیشترین تقاضا را دارند به نیازها و سلیقه های مصرف کنندگان در هر بازار و البته منطقه متفاوت است.

بسیاری از این لوازم جانبی جنبه ی محافظتی و مصرفی دارند ، اما طیف وسیعی از آن ها جنبه ی تزئینی و تنوعی دارند. یادتان باشد اگر با راه اندازی فیزیکی یک مغازه ی لوازم جانبی موبایل مشغول به فعالیت شده اید، به محل قرارگیری و نوع سیاست مغازه، درصد درآمد مغازه لوازم جانبی موبایل از فروش کالا یا خدمات توجه ویژه ای داشته باشید. قرار گرفتن مغازه در نقاط پر بازدید، فروش محصولات شما را بالاتر خواهد برد.

سود لوازم جانبی موبایل  وابسته به دسته کالایی است که می فروشید. سود بعضی از اقلام همچون گلس گوشی های تلفن همراه در فروشگاه های فیزیکی به دلیل اجرت نصب، بالای چهارصد درصد است. ولی سود فروش اقلامی چون دسته کابل شارژر و شارژر سود نسبتاً پایین تری وجود دارد. با بالا بردن تنوع محصولاتتان می توانید سود فروشتان را به طرز چشمگیری افزایش دهید. البته به یاد داشته باشید که با رشد تکنولوژی و رشد فضای مجازی یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل لزوما فیزیکی نیست و شما می توانید علاوه بر داشتن مغازه فیزیکی، اقدام به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کند که فروشتان را به سرعت افزایش دهید و در طولانی مدت کسب و کارتان را به یک بیزینس سودآور تبدیل نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا