آخرین اخبارعلمی و فناوری

فروش آیفون در سه ماهه دوم 2023 کاهش یافته است

فروش آیفون در سه ماهه دوم 2023 کاهش یافته است زیرا درآمد خدمات با 1 میلیارد اشتراک رشد بی سابقه ای را تجربه کرد.

شرکت اپل روز پنجشنبه پیش بینی کرد که رکود فروش در سه ماهه جاری ادامه خواهد داشت و علیرغم شکست دادن اهداف فروش و سود وال استریت در سه ماهه سوم مالی، سهام را پایین خواهد آورد.

پس از پیش‌بینی این شرکت که توانسه بود چهارمین سه ماهه متوالی افزایش فروش را پیش رو داشته باشد، سهام اپل حدود 2 درصد کاهش یافت.

برای دوره ای که به تازگی برای شرکت اپل به پایان رسیده بود، قدرت در خدمات باعث شکست سود شد، اما فروش ضعیف تر از حد انتظار معروف ترین دستگاه اپل، یعنی آیفون، سرمایه گذاران را تحت فشار قرار داد. مدیران گفتند که فروش آیفون در سه ماهه چهارم بهبود خواهد یافت، اما نگفتند که چگونه قصد دارند فروش آیفون را بالاتر ببرند!.

اپل در موقعیت حساسی قرار دارد و آیفون معروف این شرکت در حال مبارزه برای پس گرفتن جایگاه خود، در برابر رقبای اندرویدی در بازار است. این در حالی است که محصول بزرگ بعدی شرکت اپل (هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro)که در ژوئن معرفی شد  هنوز در دست مصرف‌کنندگان نیست.

اپل گفته است که فروش سه ماهه سوم مالی منتهی به اول جولای با 1.4 درصد کاهش به 81.8 میلیارد دلار رسید و سود هر سهم با 5 درصد افزایش به 1.26 دلار رسید. بر اساس داده های IBES از Refinitiv، این رقم بالاتر از انتظارات تحلیلگران 81.69 میلیارد دلار و 1.19 دلار برای هر سهم بود. فروش ضعیف آیفون با فروش قوی در بخش خدمات شامل Apple TV+ که 8 درصد سال به سال رشد کرده است، متعادل است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا