اقتصادی

فرمان تولید و تجارت باید دست یکنفر باشد

به گزارش نقش نیوز به نقل از رادیو اقتصاد، «مهدی غضنفری» افزود: امورات کشور با وزارتخانه ادغامی و تفکیکی خواهد گذشت یعنی یکی حالت بهشت و دیگری حالت جهنم را ندارد فقط سخن روی اینکه کدام یک کمی بهتر می تواند باشد.
وی همچنین اظهارداشت: اگر برخی اختلاف نظرها در این زمینه وجود دارد بیشتر ناشی از اینکه نگاه موشکافانه می خواهد که کشف کند کدام روش بهتر است هرکدام از این روش ها مزایایی دارد و می تواند طرفدارانی در ادبیات سیاسی کشور داشته باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت محمود احمدی نژاد گفت: به شخصه طرفدار وضعیت ادغامی است چون در وضعیت ادغامی زنجیره های تولید و تجارت به یکدیگر وصل می شوند.
وی با اشاره به اینکه یک طرف تولید واردات و سمت دیگر آن صادرات است، افزود: زنجیره تولید تا مصرف یک فرآینده یکپارچه و پیوسته است.
غضنفری بیان داشت: بطورکلی در وزارت ادغامی یک نفر به عنوان وزیر در راس امور قرار می گیرد تا پاسخگوی تمامی حلقه های این زنجیره باشد.
وی ادامه داد: اگر فرمان تولید و تجارت دست یک نفر باشد هم به بازار داخلی به خوبی رسیدگی می کند و هم با صادرات کالاهای ساخت داخل برای کشور ارزآوری خواهد داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت محمود احمدی نژاد گفت: منتقدان می گویند این پیشنهاددرستی است اما وزارت ادغامی یک وزارتخانه بزرگی می شود و یک وزیر به تنهایی نمی تواند چنین وزارتخانه عریض و طویلی را اداره کند.
وی افزود: حال باید از منتقدان پرسید که وزارت صنعت، معدن و تجارت را با چه چیزی مقایسه می کنید که می گوید این وزارتخانه بزرگ است؟
غضنفری بیان داشت: مردم از صبح تا شب یک مجموعه حوائجی اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، هنری و غیره دارند و حکومت و دولت باید به بهترین وجه کمک کند تا این نیازهای مردم تامین شود.
وی ادامه داد: بطورکلی برای مردم مهم نیست اسم وزارتخانه ها چیست یا چه تعداد وزارتخانه در کشور وجود دارد بلکه مردم انتظار دارند دستگاه های اجرایی به آنان سرویس دهند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت محمود احمدی نژاد گفت: نیازهای مردم را باید یکپارچه جواب داد برای پاسخ بهتر به نیازهای مردم در یک دولت کوچک تر امکان پذیر است نه در یک دولت بزرگ و سنگین که صدا به صدا نمی رسد.
وی در ادامه مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: بدون شک با وزارتخانه کمتر بهتر می تواند امور مردم را سامان داد.
غضنفری با تاکید بر اینکه فرمان تولید و تجارت باید دست یک نفر باشد، اظهارداشت: وزیر در چنین حالتی تمام تلاش خود را خواهد کرد که امور تولید و تجارت را با هم به سامان برساند و دیگر هیچ بهانه ای ندارد چون همه امور در یک وزارتخانه متمرکز شده است.
وی گفت: برخی ها انتقاد دیگری دارند می گویند این بحث خوبی است اما وزیری پیدا نمی شود به این دو حوزه تسلط کامل داشته باشد وزرا یا بر امر بازرگانی یا تولید تسلط دارند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت محمود احمدی نژاد در پاسخ به منتقدان گفت: وزیر بیشتر باید هماهنگی امور را انجام دهد این قائم مقام های وزیر هستند که باید به موضوعات بصورت تخصصی نگاه کنند.
وی افزود: «محمدرضا نعمت زاده» وزیر پیشین صمت علاقه ای به بازرگانی نداشت بازرگانی کشور آسیب دید.
غضنفری اظهارداشت: این موضوع ناشی از این نبود که وزارتخانه بزرگ بود ناشی از این بود که خود این شخص معتقد بود بازرگانی واسطه گری بی خودی است.
وی ادامه داد: افکار نعمت زاده وزیر وقت صمت افکار قدیمی بود و وزارتخانه را به این روز انداخت بنابراین در انتخاب وزیر باید دقت شود نه اینکه وزارتخانه را تکه تکه کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت محمود احمدی نژاد گفت: محور تصمیم نباید توان وزیر باشد محور تصمیم باید رفع نیاز مردم با کمترین هزینه باشد.
وی افزود: رفع نیاز مردم با کمترین هزینه اینکه حوزه تولید و تجارت در یک وزارتخانه متمرکز باشد.
غضنفری تصریح کرد: تفکیک وزارت صمت و تشکیل یک وزارتخانه مستقل به نام بازرگانی هزینه زیادی بر کشور تحمیل می کند. بدون شک با این تفکیک فرآیند های فضای کسب و کار هزینه بر و زمان بر می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت محمود احمدی نژاد گفت: یکی از دلائلی که رتبه کشور در کسب و کار جهانی پائین است زیاد بودن تعداد فرآیندها و بالا بودن هزینه هاست.
وی افزود: قطع به یقین با تفکیک وزارت صمت هم هزینه ها و هم تعداد فرآیندهای کسب و کار به شدت زیاد و در ضمن بخش خصوصی را سرگردان خواهد کرد.
غضنفری خطاب به دولت تدبیر و امید و مجلس دهم اظهارداشت: دولتی که می خواهی خداحافظی کنی و باید به عمکرد هشت ساله خود پاسخگو باشی مجلسی که هیچ چیزبرای دفاع نداری پس از چهار سال می خواهی خدا حافظی کنی اگر می خواهید پشت سر شما سلام و صلوات و رحمت و درود باشد دست به هیچ چیزی نزنید. علت اینکه می گویم مجلس دهم هیچ چیز برای دفاع ندارد به سبب این که مردم دوباره به آنان رای ندادند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت محمود احمدی نژاد گفت: شما مجلسی نیستید که توانسته باشید درک درستی از مسائل مردم به دست بیاورید، شما بر دردهای مردم درمان نیستید، شما به رنج های مردم مرحم نیستید و… لطفا زخم جدیدی نزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا