آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل

مهسا صالحی - ارشد مدیریت مالی

صنایع حمل و نقل یکی از صنایع حیاتی و مهم در هر کشوری است و نقش مهم و تعیین کننده ی این صنعت در بازارهای جهانی بستری را ایجاد نموده است که بهترین زمان برای راه اندازی کسب و کارهای کارآفرینانه در این حوزه باشد. این صنعت همواره برای کارآفرینان و سرمایه گذاران فرصت‌های زیادی را به دنبال داشته است. در این مقاله، به بررسی فرصت‌های کسب و کار در صنعت حمل و نقل خواهیم پرداخت.

صنایعی که در این حیطه مشغول به کارند عبارتند از: صنعت حمل و نقل بین‌المللی، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل درون شهری، حمل و نقل انبار، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل خودرو، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل پایین دستی، حمل و نقل موتوری، حمل و نقل پستی می باشد.

با توجه به توسعه تجارت جهانی ، حمل و نقل بین‌المللی یکی از فرصت‌های کسب و کار پرسود در این صنعت است. شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توانند با ارائه خدمات حمل و نقل بین‌المللی، درآمد بسیار خوبی کسب کنند. حمل و نقل هوایی نیز یکی از زیر مجموعه های حمل و نقل بین المللی است و یکی از روش‌های سریع و موثر برای حمل و نقل کالا و مسافر است. شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توانند با ارائه خدمات حمل و نقل هوایی، بازار بین‌المللی را به دست آورده و درآمد خوبی را کسب کنند.

حمل و نقل دریایی نیز یکی از روش‌های اصلی حمل و نقل بین‌ المللی است که با ارائه خدمات حمل و نقل دریایی، بازار بین ‌المللی را به دست آورده اند. با توجه به توسعه ی روزافزون شرکت های بزرگی چون آمازون، علی بابا و … رشد تولید و توزیع کالا، حمل و نقل انبار به یکی از فرصت‌های کسب و کار پرسود در این صنعت تبدیل شده است. شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توانند با ارائه خدمات حمل و نقل انبار، بازار بزرگی را به دست آورده و درآمد خوبی را کسب کنند. حمل و نقل ریلی یکی از روش‌های اصلی حمل و نقل بار و مسافر در بسیاری از کشورها است، که بعضا به یکی از مهم ترین مسیرها در کشورهاست.

از طرفی رشد شهرنشینی و افزایش ترافیک در شهرها، حمل و نقل درون شهری را نیز به یکی از فرصت‌های کسب و کار پرسود در این صنعت تبدیل کرده است. این شرکت ها، می‌توانند با ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری، بازار بزرگی را به دست آورده و استارت آپ های زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت اند. با توجه به افزایش تولید و فروش خودرو، حمل و نقل خودرو نیز به یکی از فرصت‌های کسب و کار پرسود در این صنعت تبدیل شده است. کسب و کارهایی که در این حوزه مشغول به فعالیت اند، با ارائه خدمات حمل و نقل خودرو، عموما با رشد روز افزونی همراه اند. در شهرهای بزرگ و پر ترافیک حمل و نقل موتوری یکی از روش‌های محبوب برای حمل و نقل کالا و مسافر است و البته استارت آپ های فراوانی در این حوزه هم اکنون در کشور مشغول به فعالیت اند، که البته هنوز جای رشد و توسعه ی بسیاری دارند.

حمل و نقل پستی یکی از روش‌های محبوب برای ارسال مراسلات، بسته‌های کوچک و محصولات خریداری شده آنلاین است که البته با توجه به افزایش معاملات اینترنتی و افزایش معاملات در بستر سایت ها و فروشگاه های آنلاین از رشد قابل توجهی در طول این سال ها همراه بوده است.

با وجود تمام مزایا و معایبی که پیشروی فعالان این صنعت قرار گرفته شده است، ورود به عرصه کسب و کار حمل و نقل عمومی دارای پیچیدگی‎ های مختلفی است و نیاز به بررسی زوایای مختلف کسب و کارهای فعال در این حوزه است و اگر کارآفرینان علاقه مند به فعالیت در این حیطه بدون توجه به مسائل مختلف اقدام به حضور در این عرصه نمایند، ممکن است با چالش هایی روبرو شوند که حتی در همان سال های نخست شروع کارشان با شکست روبرو شوند. هم اکنون برندهای معروفی در این حوزه مشغول به فعالیت اند و از اینرو اشرافیت هر چه بیشتر به این حوزه می تواند کمک های شایانی به تصمیم گیری و راه اندازی کسب  و کارهای حوزه ی صنایع حمل و نقل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا