آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

فاصله کیش تا قشم چقدر است؟

فاصله کیش تا قشم چقدر است؟

جزیره کیش، یکی از مهمترین شهر‌های توریستی ایران در جنوب کشور است. موقعیت بسیار مناسب این جزیره به لحاظ تجاری و تفریحی، باعث شده تا بیشتر مسافران در ایام تعطیل، به کیش سفر کنند. اما کیش تنها قطب گردشگری کشور نیست و نباید از جزیره قشم هم غافل بود. قرار‌گیری این دو جزیره در میان آب‌های خلیج فارس باعث شده تا بیشتر مسافران هنگام سفر به کیش، تصمیم به گردشگری در قشم هم بگیرند. برای چنین افرادی سؤال پیش می‌آید که فاصله کیش تا قشم چقدر است؟ یا از چه طریقی می‌توان خود را از کیش به قشم رساند؟ در این سفر با ما همسفر باشید تا پس از کلی خوشگذرانی در کیش و سپری کردن یک شب به یاد ماندنی در هتل سورینت مریم کیش، راهی قشم شویم.

فاصله کیش تا قشم

جزیره قشم و بندرعباس، فاصله چندانی با هم ندارند. اما جزیره کیش در فاصله‌ای دورتر بوده و حدود ۳۰۰ کیلومتر با بندرعباس و حدود ۲۲۵ کیلومتر با قشم فاصله دارد. البته به لحاظ جغرافیایی و بر روی نقشه، فاصله کیش از قشم فقط ۱۹۵ کیلومتر است. اما شرایط سفر دریایی به گونه‌ای است که باعث طولانی‌تر شدن این مسیر مستقیم می‌شود. البته این فاصله در حالت عادی بوده و اگر قرار به مسافرت با قطار، اتوبوس و یا خودروی شخصی باشد، مسافت طولانی‌تر خواهد بود.

چون برای رفتن از کیش به قشم، ابتدا باید از راه دریا، خود را به بندر چارک رساند. طی کردن این فاصله حدود یک ساعت و نیم زمان می‌خواهد. سپس باید از مسیر خشکی، ۲. ۵ الی ۳ ساعت راه پیمود و خود را به بندر پل رساند. از بندر پل هم باید با لنج یا کشتی، مسیر باقی مانده تا جزیره قشم را طی کرد که آن هم در حدود ۴۵ دقیقه الی یک ساعت زمان می‌خواهد. پس در کل رفتن از کیش به قشم، حدود ۷ ساعت طول می‌کشد. البته شاید به ظاهر کمی طولانی و خسته‌کننده به نظر برسد؛ ولی خب زیبایی‌های مسیر می‌تواند این ساعات طولانی مسافرت از کیش به قشم را قابل تحمل‌تر کند.

چگونه از قشم به کیش برویم؟

کیش و قشم، هر دو از جزایر دوست داشتنی و زیبای کشور هستند. به همین خاطر تردد و جابه جایی بین این دو جزیره بسیار زیاد است. همین جابجایی‌های زیاد باعث به وجود آمدن مسیر‌هایی جدید برای تردد بین دو جزیره شده است. از طرفی دیگر نزدیکی این دو جزیره باعث شده تا مسافری که در کیش است، هوس بازدید از جزیره قشم به سرش بزند. اما در حالت کلی سه روش مختلف برای سفر از کیش به قشم وجود دارد که شامل موارد زیر است:

۱ – سفر هوایی

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای سفر از کیش به قشم، سفر با هواپیما است. این روش مسافرتی بیشتر برای مسافرانی مناسب است که تمایلی به تماشای منظره‌های طبیعی در حین سفر نداشته و دوست دارند تا هر چه سریعتر به مقصد برسند. البته قرارگیری این دو جزیره در میان دریا، به مسافران این امکان را می‌دهد تا از منظره‌ی آبی رنگ خلیج فارس لذت ببرند.

اگر شرایط جوی و جغرافیایی در مبدا و مقد مساعد باشد، سفر هوایی از کیش به قشم فقط ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. اما اگر با آب و هوایی بد مواجه شوید، شاید این سفر کوتاه کمی طولانی‌تر شود.

۲ – سفر دریایی

یکی از لذت بخش‌ترین روش‌های سفر از کیش به قشم، سفر دریایی است که با لنج و کشتی انجام می‌شود. چون در طول سفر با کشتی، مسافران می‌توانند از منظره زیبای اطراف که شامل آب‌های نیلگون، سواحل زیبا و ماهی‌های گوناگون است، دیدن کنند. این سفر دریایی حدود ۷ ساعت طول می‌کشد و لازم است که دو یا سه بار مسیر خود را عوض کنید. در سفر با لنج یا کشتی برای رفتن از کیش به قشم، دو مسیر متفاوت وجود دارد:

در مسیر اول، ابتدا باید با لنج یا کشتی خود را به بندر آفتاب برسانید که ۳۵ کیلومتر تا کیش فاصله دارد. پس از رسیدن به بندر آفتاب، مسافتی حدود ۲۳۰ کیلومتر را باید طی کرده و خود را به بندر پل برسانید. در نهایت از بندر پل سوار یک لنج مخصوص شده و خود را به قشم برسانید. این فاصله بندر پل تا قشم هم ۱۵ کیلومتر است که با احتساب دو مسیر قبلی، سرجمع ۲۸۰ کیلومتر می‌شود.

دومین مسیر دریایی سفر از کیش به قشم، از بندر چارک شروع می‌شود. یعنی ابتدا باید فاصله ۳۲ کیلومتری بین بندر چارک تا کیش را طی کنید. سپس باید از این بندر، راهی بندر پل شوید که ۲۷۰ کیلومتر دورتر است. پس از رسیدن به بندر پل نیز، یک فاصله ۱۵ کیلومتری هم داریم که با لنج‌های مخصوص طی می‌شود. کاملاً مشخص است که مسیر دوم به نسبت مسیر اول طولانی‌تر است. اما با این وجود هستند مسافرانی که برای لذت بردن از مسیر سفر، دومی را انتخاب می‌کنند.

۳ – سفر از کیش به قشم با قطار

در کل هیچ مسیر مستقیمی برای رفتن از کیش به قشم وجود ندارد و بخشی از مسیر را باید از راه دریا طی کرد. پس امکان اینکه کل مسیر را با یک بلیط قطار طی کنید، وجود ندارد. اما خوبی سفر با قطار این است که فرصت تماشای منظره اطراف را دارید. در مسافرت با قطار، باید بلیط خود را به مقصد بندرعباس خریده و سپس از بندرعباس با کشتی یا لنج‌های مخصوص به قشم بروید.

۴ – رفتن از کیش به قشم با ماشین

اگر با ماشین شخصی خود در جزیره کیش هستید و قصد استفاده از آن برای رفتن به قشم را دارید، کار شما کمی سخت خواهد بود. چون بخشی از مسیر مسافرتی شما از روی دریا می‌گذرد و جابجایی ماشین در این بین، کمی مشکل‌زا خواهد بود. چون جدا از هزینه خود، باید هزینه جابجایی ماشین را هم جداگانه بپردازید. از طرفی دیگر این شیوه از مسافرت کمی طولانی‌تر خواهد بود و حوصله شما را سر می‌برد. اما در هر صورت نسبت به هواپیما، کم هزینه‌تر خواهد بود. مسیر حرکتی نیز به مانند روش دریایی خواهد بود که قبلاً توضیح دادیم.

سخن نهایی

اینکه همزمان با سفر به کیش و اقامت در هتل سورینت مریم کیش بازدیدی هم از جزیره قشم داشته باشید، فکر خوبی است. ولی خب باید از قبل برای رفتن به این جزیره و شرایط سفر چاره‌ای‌اندیشیده باشید. چون روش‌های مختلفی برای سفر از کیش به قشم وجود دارد که هزینه آن‌ها بسیار متفاوت‌تر از یکدیگر است. مثلاً سفر هوایی اگرچه سریع و راحت است، اما هزینه آن به نسبت قطار و کشتی بیشتر است. برای اطلاع از آخرین قیمت بلیط هواپیما و اقامت در هتل‌های لوکس کیش و قشم، بهتر است که سری به سایت فلای تودی بزنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا