استان هاخراسان جنوبیویژه

عملیات زیرساختی ۱۳ مجتمع گلخانه‌ای در حال انجام است

خراسان جنوبی – رضا بهنام – غلامرضا قوسی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: در خراسان جنوبی بخش کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی در زمینه اشتغال دارد.

وی با بیان این‌که 28 درصد ارزش افزوده تولیدات اقتصادی استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: خراسان جنوبی رتبه سوم تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سطح زیر کشت محصولات باغی وزراعی در خراسان‌جنوبی 164 هزار هکتار است و 82 هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی در خراسان جنوبی داریم.
قوسی عنوان کرد: انتخاب 10 نفر از استان به عنوان تولیدکننده برتر ملی در بخش کشاورزی مایه افتخار است.

وی ظرفیت تولید گوشت قرمز را در خرسان جنوبی 14 هزار تن دانست و افزود: در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید گوشت سفید ظرفیت تولیدی استان 58 هزار تن است که 70 درصد مازاد نیاز استان بوده و به نقاط دیگر کشور صادر می‌شود.
قوسی به ظرفیت تولید تخم مرغ در استان اشاره کرد و گفت: روزانه در استان 23 هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود.
وی افزود: در خراسان‌جنوبی ظرفیت تولید 127 هزار تن شیر را داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: وظیفه بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی است و در این راستا باید مراحل تولید را بشناسیم و حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.
قوسی خاطرنشان کرد: بیشتر برنامه‌های بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی ارتقای راندمان تولید در واحد سطح است که در این راستا تاکنون در استان 35 هزار هکتار سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شده و در دست اجرا است.

وی میزان اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سال زراعی جاری را تاکنون پنج هزار هکتار دانست و گفت: هشت هزار هکتار سیستم نوین آبیاری دیگر نیز در حال اجرا داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: در استان 6 هزار و 252 رشته قنات داریم که نقش آنها در افزایش تولید، سطح زیرکشت و مهاجرت روستائیان بسیار مهم است لذا مرمت و بهسازی قنوات در دستور کار است و تاکنون یک هزار و 200 کیلومتر از طول مسیر قنوات مرمت و بازسازی شده است.

قوسی در مورد تفاهم نامه 700 هکتاری احداث کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی، اظهار کرد: این سطح گلخانه ظرفیت ایجاد هشت هزار اشتغال را دارد و در حال حاضر عملیات زیرساختی 13 مجتمع گلخانه‌ای در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 100 میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت‌های نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی با پیمانکاران قرارداد منعقد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا