آخرین اخباراستان ها

عملکرد بانک ها در حوزه پشتیبانی از تولید قابل دفاع نیست

نقش نیوز -پرستو سهرابی پور:یک فعال صنعت شیلات ضمن قدردانی از نگاه ویژه دولت و نگاه مثبت استاندار هرمزگان به بخش تولید، گفت: نوسان نرخ ارز و تحریم ها یکی از تهدیدهای صنعت آبزی‌پروری و ازعوامل مهم کاهش حاشیه سود است.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، محمد گرگیج جاسکی افزود: لازم است دولت نگاه ویژه‌تری داشته باشد، چرا که عملکرد سیستم بانکی در حوزه تولید عملکرد قابل دفاعی نیست.این فعال حوزه شیلات، گفت: صنایعی مثل پرورش میگو و ماهی که با موجود زنده سر وکار دارد، هر لحظه ممکن است یک بیماری تمام تولید را به مخاطره بیندازد، اما این موضوع برای بانک ها مهم نیست و اصل، سود و جرائم تسهیلات را از تولیدکننده دریافت می کنند. همچنین باید به این نکته توجه داشت که ۹۰درصد محصولات ما صادراتی است و باید بتوانیم با کشورهایی مانند اکوادور، تایلند، هند، چین و … در فضای بازار بین المللی رقابت کنیم که این روش حمایتی اصلا کارساز و راهگشا نیست.
گرگیج با بیان اینکه بیمه ها به دنبال روزنه فرار از پرداخت خسارت هستند، افزود: صنعت بیمه در سایر کشورها به‌عنوان یک اهرم قدرت برای تولیدکننده محسوب می شود اما در کشور ما برخی شرکت های بیمه نه تنها حامی بخش تولید نیستند بلکه از پرداخت خسارت امتناع می کنند. این درحالی است که اگر بیمه گران خسارت را در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت کنند، تولیدکننده می تواند دوباره به چرخه تولید برگردد و از طرفی شرکت بیمه گر از عواید آتی آن نیز بهره مند می شود.
این محقق حوزه شیلات و آبزیان استان هرمزگان که اختراعاتی را هم درحوزه فعالیت خود به ثبت رسانده است، اشتغال زایی حداکثری، تربیت نیروی انسانی متخصص، تلاش برای دستیابی به خودکفایی و صادرات محصولات، ورود به بخش تکنولوژی تولید و فرآوری جلبک از جمله تولید مکمل های دارویی، مواد شوینده و بهداشتی و آرایشی را از اهداف مهم گروه تولیدی صنعتی گرگیج عنوان می کند و می افزاید: این مجموعه بیش از ۲۵۰ نیروی متخصص و با تجربه دارد که هر ساله به منظور بروزرسانی دانش کاربردی و انتقال فناوری های جدید حوزه شیلات، دوره های متعدد آموزشی بر اساس نیاز کارکنان به آنان ارائه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا