آخرین اخبارانرژی

عرضه ۱۰۰ میلیون کیلووات‌ساعت برق تجدیدپذیر در بورس

 رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: پس از گشایش نماد تابلوی برق سبز در بورس انرژی در مدت بیش از ۴۰ روز معاملاتی به میزان یک‌صد میلیون کیلووات‌ساعت برق تجدیدپذیر در این تابلو مبادله شد.

نوشته های مشابه

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، «محمود کمانی» افزود: این مبادله به‌صورت تجمیعی باارزش معاملاتی بیش از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم‌زمان با آغاز دوره سوم معاملات برق تجدیدپذیر انجام شده است.

وی ادامه داد: تجدیدپذیر تاکنون مجوز ورود به بورس برای بیش از ۵۶ واحد نیروگاهی توسط ساتبا با استقبال بالای صاحبان نیروگاه‌های تجدیدپذیر و نیز متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه صادر شده است.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همچنین سرمایه‌گذاران جدید نیروگاهی در نیروگاه‌های خورشیدی نسبت به اخذ پروانه احداث قراردادهای عرضه برق سبز اقدام کرده‌اند.

کمانی گفت: به‌منظور توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی و برقابی و با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه، فعال‌کردن ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه در دستور کار ساتبا قرارگرفتن است.

وی افزود: بر همین اساس علاقه‌مندان جهت انعقاد قرارداد عرضه برق در تابلو برق سبز و اخذ مجوزهای لازم می‌توانند به وب‌سایت ساتبا، بخش تابلو برق سبز به آدرس https://www.satba.gov.ir/fa/irenex مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا