اقتصادی

عرضه و قیمت خوراک دام متعادل می شود

«حسن عباسی معروفان» افزود: در سه تا چهار ماه گذشته تاخیر در ترخیص کالاهای رسیده به بنادر را داشتیم به دلیل اینکه ارز تخصیص داده شده بایدبه دست فروشندگان کالاها می رسید تا اجازه ترخیص می دادند.
وی اظهارداشت: خوشبختانه در ۲۰ تا ۲۵ روز گذشته روند ترخیص کالا شکل مناسب تری به خود گرفته به نحوی که یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای که اجازه ترخیص آن صادر شده تاکنون بالای ۶۸۰ هزار تن وارد کشور شده است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: علت تاخیر حمل خوراک دام از بنادر به استان های کشور اینکه تعداد کامیون های حمل بار به سبب فرا رسیدن برداشت محصولات از قبیل گندم، صیفی جات و چغندر قندر در خوزستان و دیگر استان ها کاهش یافته است.
وی افزود: روزانه دو هزار تا دو هزار و ۲۰۰ تن کالا در بندر امام توسط کامیون ها بارگیری و به اقصی نقاط کشور حمل می شد که این عدد در روز پنجشنبه به ۱۰۰۰ کامیون رسید.
عباسی معروفان تصریح کرد: برای تسریع در حمل و نقل این کالا ها از بنادر با وزارت راه و شهرسازی هماهنگی های لازم انجام شده و تا دو هفته آینده وضعیت تامین کالا در کشور متعادل خواهد شد. در حال حاضر قیمت ذرت در بنادر ۱۵۰۰ تومان و در مراکز استان ها ۱۷۵۰ تومان، کنجاله سویا در بنادر ۲۴۵۰ تومان و در مراکز استان ها ۲۷۰۰ تومان و جو در بنادر ۱۳۵۰ تومان و در بنادر ۱۶۰۰ تومان است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: قیمت این اقلام در مقایسه به سال گذشته تغییر پیدا نکرده فقط ذرت تا یک ماه پیش در بنادر ۱۳۵۰ تومان بوده که با احتساب افزایش رسمی ۱۵۰ تومانی به ازای هر کیلو به ۱۵۰۰ تومان رسیده است. بطورکلی چون کالا با تغییر در بازار عرضه می شد قیمت برخی اقلام در بازار سیاه افزایش یافته که با میزان شدن واردات قیمت ها دوباره به عدد مصوب برمی گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا