آخرین اخبارعلمی و فناوری

عرضه هوش مصنوعی گوگل به تعویق افتاد

برخلاف انتظارات، مدل هوش مصنوعی Gemini ظاهراً در روزهای آینده عرضه نمی‌شود و تا دی‌ماه نباید منتظر آن باشیم.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، گوگل در رویداد I/O 2023 از مدل هوش مصنوعی بنیادی نسل بعدی خود با نام جمینای (Gemini) پرده برداشت. طبق گزارش‌ها، این مدل قرار بود تا چند روز دیگر عرضه شود، اما منابع آگاه می‌گویند که عرضه آن تا ماه ژانویه 2024 (دی‌ماه) به تعویق افتاده است.

به گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، گوگل قرار بود در روزهای آینده با مجموعه‌ای از رویدادها در کالیفرنیا، نیویورک و واشنگتن که حتی سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران را هدف قرار می‌داد، از هوش مصنوعی جمینای رونمایی کند. اما «ساندار پیچای»، مدیرعامل این شرکت، رونمایی آن را به تعویق انداخته است.

گوگل Gemini آماده عرضه نیست

اینفورمیشن می‌گوید این تصمیم زمانی گرفته شد که پیچای متوجه شد هوش مصنوعی Gemini هنوز نمی‌تواند پاسخ برخی از سؤالات غیرانگلیسی را به‌درستی ارائه دهد. با توجه به اینکه پشتیبانی از زبان‌های خارجی برای گوگل اهمیت دارد و این شرکت می‌خواهد مدلش با GPT-4 رقابت کند، ظاهراً استانداردهای خاصی برای عرضه این مدل درنظر گرفته شده است.

پیچای در ماه نوامبر گفت که گوگل می‌خواهد مدل هوش مصنوعی Gemini 1.0 هرچه زودتر منتشر شود و بعد توسعه یابد. حالا گفته می‌شود که این غول دنیای فناوری درحال نهایی‌سازی نسخه اول و بزرگ‌ترین نسخه از جمینای است.

گوگل در I/O گفته بود که جمینای قابلیت‌های چندوجهی شگفت‌آوری دارد که در مدل‌های هوش مصنوعی قبلی دیده نشده است. افزون بر درک متن و تصویر، این مدل می‌خواهد درزمینه یکپارچه‌شدن با APIها و ابزارها عالی باشد و به گزینه‌ای جذاب برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث تبدیل شود.

گفته می‌شود که هوش مصنوعی Gemini بسیار قدرتمندتر از GPT-4 خواهد بود و می‌تواند ورق را به نفع گوگل برگرداند. بااین‌حال، باید منتظر باشیم تا ببینیم این شرکت چگونه می‌خواهد این مدل را در سرویس‌های مختلف خود پیاده‌سازی کند و آیا کاربران به استفاده از آن روی خواهند آورد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا