آخرین اخبار

ظریف آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری دعوت کرد

به گزارش نقش نیوز، در پی بروز درگیری نظامی بین دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه شب در گفت وگوی تلفنی جداگانه با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان ضمن اطلاع از آخرین وضع و شرایط میدانی و همچنین ابراز نگرانی از شرایط به وجود آمده، دوطرف را به خویشتنداری، آتش بس و پایان فوری خصومت ها و همچنین آغاز مذاکره در چارچوب حقوق و قوانین بین المللی دعوت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از تمام ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش بس، آغاز گفت وگو و استقرار صلح و آرامش را به دو طرف اعلام کرد.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بامداد یکشنبه در حالی از سر گرفته شد که میانجیگران بین‌المللی برای جلوگیری از این درگیری‌ها، هیچ تلاش جدی در ماه‌های گذشته از خود نشان ندادند.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا