آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

صدور ۴۰ موافقت اصولی طرح‌های سرمایه گذاری گردشگری در مازندران

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از صدور ۴۰ موافقت اصولی طرح‌های سرمایه گذاری در استان، در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، سرمایه گذاری در اقتصاد گردشگری مازندران طی سال های اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است که این مسئله ناشی از عواملی همچون کاهش ریسک در این عرصه، خطرپذیری بالا در بازارهای مالی و موازی، کاهش بروکراسی اداری و همچنین نگاه دولت به خصوص دولت سیزدهم برای اقتصاد پایدار با محوریت گردشگری است.
براین اساس استان مازندران با وسعت ۲۴ هزار کیلومتر مربعی، ۳۴۰ کیلومتر خط ساحلی و ۵۰۰ کیلومتر نوار کوهستانی به عنوان گردشگر پذیرترین استان کشور و خاورمیانه با میزبانی سالانه از حدود ۳۰ میلیون گردشگر شاید بهترین مکان برای سرمایه گذاری باشد.
همنوایی دریای و ساحل ماسه ای خزر با جنگل های انبوه هیرکانی و همچنین کوه‌های سر به آسمان کشیده و رودخانه های همیشه پر آب که در کنار شالیزارها و کشتزارهای سنتی جلوه خاصی به استان مازندران می دهد، نه تنها برای گردشگران و مسافران جذابیتی انکار ناپذیر دارد، بلکه همواره برای سرمایه گذاران بخش گردشگری نیز دارای جذابیت است
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح ها پس از بررسی کارشناسان طبق ضوابط مورد تائید و موافقت اصولی آنها صادر شد.

صادق برزگر افزود: حجم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها بیش از ۲ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و با بهره برداری از این طرح‌ها ۹۴۴ فرصت اشتغال در منطقه ایجاد می‌شود.

وی بیان این مطلب که امیدواریم گام مهمی در رشد و شکوفایی این شهرها و همچنین تاثیر بسزایی در اشتغال مازندران داشته باشد؛ خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان مازندران با توجه به ظرفیت های ممتاز از نظر میزان بازدهی توجیه پذیر است. بنابراین توصیه می‌کنیم که فعالان اقتصادی با در نظر گرفتن برنامه ریزی‌های لازم، در این حوزه ورود کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا