خراسان جنوبی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موذن انقلاب است

خراسان جنوبی-رضابهنام:حجت الاسلام احمد ملایی -رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهارکرد: از آغاز پیروزی نهضت جمهوری اسلامی، مردم اهدافی داشتند که یک بخش آن نقش مردم در نظام و بخش دیگر هم جاری بودن احکام اسلامی در اداره کشور بود. همچنین مردم به دنبال آزادی و استقلال هم بودند و بر همین اساس این انقلاب با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شکل گرفت و بعد از سالها تلاش و مجاهدت با رهبری حضرت امام خمینی(ره) این آرزو در سال 1357 محقق شد و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید.وی افزود: مردم در ۱۲ فروردین نیز به جمهوریت نظام رأی دادند و جمهوری اسلامی را برگزیدند، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از آن سال تاکنون بازهم این نظام وانقلاب توسط مردم حفظ و حراست شده و در واقع صاحبان اصلی نظام و انقلاب؛ مردم و اساسی ترین محور آن هم اسلام است.ملایی بیان کرد: با این جریان در تاریخ معاصر، ما از بلوک شرق و غرب که هیچ کدام دین را نمی پذیرفتند، متمایز شدیم و درحکومت جدید بر اساس جمع دین و مردم سالاری، ایجاد شد. به همین دلیل از همان زمان هم چالش گفتمانی از نظر اندیشه با شرق و غرب ایجاد شده و کسانی هم که می خواستند بر این کشور، سلطه داشته باشند با نظام دشمنی دارند.

وی اظهارکرد: انتخابات راهپیمایی ها هم مهم ترین زمینه های نمایش جمهوریت نظام یعنی نقش مردم در نظام و حکومت است.رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حضور مردم در صحنه است، گفت: طبق اساسنامه شورای هماهنگی این نهاد مردمی سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازمان دهی نظارت و راهبری مراسم های ملی، مذهبی و انقلابی را برعهده دارد. در طول سال هم ۱۷ مورد مراسم ملی مذهبی از جمله روز قدس، ارتحال امام خمینی(ره)، قیام ۱۵ خرداد، شهادت شهید رجایی و باهنر، قیام ۱۷ شهریور، دهه بصیرت، دهه فجر و … وجود دارد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای این مراسم ها به صورت مستقیم برنامه ریزی می کند و یا در برگزاری برخی مراسم ها هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، هفته وحدت، دهه محرم و … نقش و همکاری دارد.

ملایی تاکید کرد: به جرأت می توان گفت که هیچ برنامه کلان فرهنگی و مذهبی اتفاق نمی افتد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی آن نباشد یا در برگزاری آن همکاری نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی ها شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را با سازمان تبلیغات اسلامی اشتباه می گیرند، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد نیست بلکه شورایی است که بیش از ۱۷ نهاد رسمی عضو آن هستند. ولی در خراسان جنوبی تا ۳۲ و یا بیشتر هم عضو دارد که این شورا برای برنامه های مختلف، برنامه ریزی و از توان سازمان های مختلف برای برگزاری مراسم ها استفاده می کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر مناسبت های مذهبی را برگزار می کند ولی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم های ملی را برگزار می کند. اما این سازمان و نهاد، در برگزاری تمام مراسمات با هم هماهنگی دارند.ملایی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد کاملا مردمی است، افزود: از آغاز هر مناسبت عادی در استان در 30 نقطه و در مناسبت ها خاص در ۱۰۰ نقطه، ستادهایی تشکیل می شود که برگزاری مراسم ها را برعهده دارد. تمام این ستادها هم توسط مردم گردانده می شود و نهادها و ادارات تنها زمینه سازی برگزاری مراسم را انجام می دهند و فقط میزبان مردم هستند.

وی اظهارکرد: از افتخارات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است که در تمام لحظات حساسی که انقلاب و نظام نیاز به پشتیبانی داشته اند، از جمله دفاع مقدس و راهپیمایی ها، ورود پیدا کرده و در تمام صحنه ها حضور مردم از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرده است.رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در واقع می توان گفت که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موذن انقلاب است، یعنی در زمان نیاز، ندای پشتیبانی از نظام و انقلاب و وطن برمی آورد و فراخوان می دهد اما حضور برعهده مردم است.ملایی تصریح کرد: فقط در دهه فجر، بیش از ۵ هزار برنامه در سطح استان برگزار می شود. با این حساب در طول سال حدود ۱۵ هزار عنوان برنامه توسط نهادها، کارگروه ها و ستادهای ذیل این ستاد انجام می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته هم سال خاصی بلحاظ شیوع کرونا بود، اما شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی خود را با این شرایط تطبیق داد و هیچ مراسمی تعطیل نشد، بلکه همه مراسمات با رعایت اصل سلامت محوری و رعایت پروتکل ها برگزار شد و رویکرد به سمت رسانه ای تغییر پیدا کرد.رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از ابتکارات دیگر برگزاری راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن بود که اعجاب آور بود که از ابتدای انقلاب تاکنون بی سابقه بود و جلوه های زیبایی را از حضور و مشارکت مردم خلق کرد و هیچ کدام از مسئولان هم تصور این میزان جمعیت را نداشتند.

ملایی با تاکید بر اینکه محور و پشتیبان انقلاب مردم هستند، اظهارکرد: قطعا نظام بدون مردم به مشکل برمی خورد. تمام کار شورا هم بر محور مردم است و اگر مردم نباشند شورا هیچ کاری نمی تواند بکند. در واقع وقتی که مردم نباشند، راهپیمایی یا مراسمی رقم نمی خورد، چرا که شورا فقط زمینه حضور مردم را تسهیل می کند.وی افزود: مسئولان باید قدر مردمی که علی رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی در مراسمات حضور پیدا می کنند را بدانند، چرا که آنها با این حضور خود نشان می دهند که آرمان های انقلاب را قبول دارند و به خون شهدا پایبندند، اما ممکن است به بعضی مدیریت ها نقد داشته باشند که وظیفه اول مسئولان برطرف کردن مشکلات مردم است.

ملایی بیان کرد: با روی کار آمدن دولت جدید، انتظار است که به مشکلات اقتصادی و معیشتی توجه شود و قدر دان مردم قهرمان بود.وی با تشکر از تلاش همه رسانه های استان برای همکاری در پوشش مراسمات، افزود: اگر رسانه نباشد، راهپیمایی معنی ندارد، چرا که تظاهر تظاهرات در پوشش رسانه هاست تا دشمنان نمایش قدرت نرم و پشتیبانی مردم از نظام را ببینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا