خراسان جنوبی

 سایت پسماند دهه فجر افتتاح می شود

 نقش نیوز – خراسان جنوبی- رضابهنام: شهردار بیرجندگفت: پروژه سایت پسماند شهرداری بیرجند با وسعت ۸۰ هکتار همزمان با ایام دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
«مهدی بهترین» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: کارگروه فضاسازی و تبلیغاتی شهری ستاد دهه فجر استان تشکیل شده است و کلیه ادارات بیرجند نسبت به آذین بندی فضای محل خود، تهیه و ارسال گزارش اقدامات انجام شده به شهرداری و رایگان کردن اتوبوس های درون شهری در ۲۲ بهمن از جمله تصمیمات این کارگروه بوده است.

شهردار بیرجند به اقدامات شهرداری در سه ماه گذشته اشاره کرد و گفت: دیدارهای مردمی در مساجد و بررسی مشکلات مردم، اولویت دادن به مسائل فرهنگی شهر، مشارکت شهرداری در انتشار کتاب گویش های بیرجندی، پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان به کتابخانه های شهر و بازدید میدانی از پروژه های در حال ساخت شهر از جمله این اقدامات بوده است.

بهترین در ادامه با بیان اینکه اکنون ۷۰ درصد زباله تولیدی در این شهر دفع و مابقی بازیافت می شود، افزود: گردش مالی زباله‌گردی در هر ماه چهار میلیارد تومان است که به جیب مافیا وارد می‌شود و اکثر زباله‌گردها برخلاف تصور افراد بی بضاعت نیستند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با وسعت ۸۰ هکتار در حال ساخت است، بیان کرد: این سایت پسماند با هزینه کرد بیش از ۵۰ میلیارد تومان همزمان با ایام دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید. شهردار بیرجند با بیان اینکه مراحل نورپردازی پروژه ۲.۵ هکتاری پارک خطی مهرشهر بیرجند در حال انجام است، تصریح کرد: همچنین بوستان طبیعت با مساحت ۴.۵ هکتار در بند دره بیرجند در حال اجراست که درخواست داریم ادارات خدمات رسان تعهدات خود به پایان برسانند و شهرداری نیز تکمیل این پروژه را در اولویت قرار داده و با نصب مبلمان خریداری شده این پارک در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

بهترین به روند ساخت پروژه بوستان الهیه با وسعت ۱.۵ هکتار اشاره کرد و گفت: پروژه راست گرد‌های خیابان مدرس و پاسداران با هزینه پنج میلیارد تومان، طرح احداث آیلند خیابان ظفر و بوستان شهید احمدی روشن در مهرشهر، شبانه روزی کردن فوریت های اجتماعی شهرداری از جمله اقدامات و پروژه های در حال انجام شهرداری بیرجند است.

وی با تأکید بر اینکه آسفالت معابر شهری با رعایت استاندارد بدون تعطیلی در حال انجام است، ادامه داد: با پیشنهاد شهردار و تصویب شورای شهر در جهت حمایت از اقشار کم‌برخوردار بهای دفتر خدمات و عوارض شهری سال ۱۴۰۱ در برخی از مناطق شمال شهر بیرجند افزایش پیدا نکرده و با همان تعرفه ۱۴۰۰ محاسبه و اخذ می شود. شهردار بیرجند با اشاره به اینکه بازسازی پارک ها و فضای سبز و ارتقای ماشین آلات آتش‌نشانی در دستور کار است، عنوان کرد: همچنین طرح ویژه ای برای بلوار صیاد شیرازی اجرا خواهد شد.

بهترین به کمک ۱۰ میلیون تومانی ماهانه شهرداری بیرجند به هر اتوبوس درونی شهری بخش خصوصی با توجه به کاهش درآمد این ناوگان در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در سال آینده جذب افراد سرمایه‌گذار در زمینه احداث مراکز فرهنگی تفریحی و رفاهی در نقاط شهر بیرجند است و چون شهر تنها با دریافت عوارض اداره نخواهد شد. وی از تمام سرمایه گذاران بومی و غیربومی دعوت کرد تا در آبادانی شهر بیرجند کمک کنند و شهرداری نیز  در ایجاد مشارکت با آنان پیش قدم خواهد بود.

شهردار بیرجند در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف اراضی پادگان ۰۴ تصریح کرد: در بحث پادگان ۰۴ نیروی زمینی و نیروی هوایی طلب ریالی دارند نه طلب زمین؛ و اداره راه و شهرسازی نیز باید به تعهدات خود عمل کند و پرداخت ریالی خود به آنان را انجام دهد بنابراین این کار امکان‌پذیر است اما نه در سطح شهرداری و باید این تغییر و تحولات انجام و زمین در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای رفع ترافیک شهر ابتدا باید طرح جامع ترافیک بیرجند اجرایی شود، افزود: این طرح تاکنون در شورای عالی تایید نشده است اما مراحل تایید آن در دستور کار قرار دارد. بهترین با اشاره به اینکه پروژه مجتمع هلال از مشکلات مزمن و گریبانگیر شهر بیرجند است، گفت: مجتمع هلال بیرجند به تعهدات خود برای ساخت پارکینگ عمل نکرده و شهرداری و شورای شهر مساعدت های خوبی برای پارکینگ مجتمع داشته و زمین شهرداری در اختیار مجتمع قرار گرفته است که تاکنون هنوز اقدامی انجام ندادند.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع هلال به دستور دادستان پلمپ قضایی است، یادآور شد: همچنین اکنون پروانه ساخت ندارد که باید تمدید شود تا از طریق قانونی بتوانیم مجوز فعالیت بدهیم لذا ادامه کار این پروژه منوط به دریافت پروانه ساخت از شهرداری است. وی با اشاره به اینکه احداث میدان اجتماعات بیرجند در افق سال آینده پیش بینی شده است اما گسترش آن منوط به واگذاری زمین ها به شهرداری است، در پایان گفت: با توجه به قوانین جهش مسکن ۳۰ درصد تخفیف در پروانه های طرح مسکن اعمال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا