آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

شرایط سفر به آنتالیا با خودرو به چه صورت است؟

شرایط سفر به آنتالیا با خودرو

اگر شما نمی خواهید بدون توقف در تمام مسیر از تهران تا استانبول رانندگی کنید، به خصوص اگر به تنهایی رانندگی می کنید و کمکی ندارید. در واقع قصد دارید یک سفر جاده ای به استانبول داشته باشید و برای استراحت باید در طول مسیر توقف کنید. به‌علاوه ممکن است بخواهید توقف‌های جالبی را در طول مسیر ببینید، در رستوران‌های عالی غذا بخورید و هتلی برای اقامت شبانه پیدا کنید. این همان چیزی است که گیلوا گشت پارسیان برای آن عالی است و به شما کمک می کند تا برنامه های سفر را با جزئیات مشخص کنید.با وجود همه این موارد استفاده از تور آنتالیا رو بهتون توصیه میکنیم برای راحتی خودتون و آرامش خیال.

سفر جاده ای: 4 روز رانندگی

زمان سفر: 39 ساعت در جاده با 3 ساعت در شب

حدود 3 ساعت رانندگی کنید، سپس در سلطانیه توقف کنید و حدود 1 ساعت بمانید. بعد، 3.5 ساعت دیگر رانندگی کنید و سپس در تبریز توقف کنید. شب بمانید.

روز بعد حدود 8 ساعت رانندگی کنید، سپس در یغگنادزور توقف کنید و حدود 1 ساعت بمانید. سپس 10.5 ساعت دیگر رانندگی کنید و سپس در ارزروم توقف کنید. شب بمانید.

روز بعد، حدود 3.5 ساعت رانندگی کنید، سپس در گیرسون توقف کنید و حدود 1 ساعت بمانید. بعد، 3 ساعت دیگر رانندگی کنید و سپس در مرزیفون توقف کنید. شب بمانید.

روز بعد، حدود 4.5 ساعت رانندگی کنید، سپس در پارک طبیعی دریاچه آبانت توقف کنید و حدود 1 ساعت بمانید.

در نهایت حدود 2.5 ساعت رانندگی کنید و به استانبول برسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که آژانس های لست سکند،علی بابا، گیلواگشت و… برخی از بهترین آژانس های مسافرتی از نظر مردم هستند. وقتی به نظرات مسافران در وب‌سایت‌های آژانس‌های مسافرتی نگاه می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که از نظر بسیاری از آن‌‌ها بهترین آژانس مسافرتی، آژانسی است که در زمینه تخصصی خود، بهترین و متنوع‌ترین گزینه‌ها را به مسافران پیشنهاد دهد. فرقی نمی‌کند ارائه‌کننده بلیط‌های پرواز داخلی یا خارجی باشد یا مجری و برگزار‌کننده تور‌‌های خارجی، مشتریان می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به بهترین و کامل‌ترین گزینه‌ها دسترسی پیدا کنند. شما برای سفر با تور آنتالیا می توانید از آژانس های لست سکند، علی بابا و گیلوا گشت استفاده کنید.

نکات مهم رانندگی در آنتالیا

شما در سمت راست جاده در ترکیه رانندگی می کنید و حداقل سن برای کرایه ماشین 21 سال است. رانندگان بریتانیایی برای پشت فرمان نشستن در اینجا به گواهینامه رانندگی بین المللی نیاز دارند و نسبتا ارزان هستند، بنابراین می توانید یکی از آنها را سفارش دهید.

در اینجا حد مجاز رانندگی نوشیدنی بدون الکل است، بنابراین لطفا هر زمانی که قصد رانندگی دارید الکل ننوشید. همیشه کمربند ایمنی خود را ببندید و محدودیت سرعت را رعایت کنید که در مناطق شهری 50 کیلومتر در ساعت، در مسیرهای دوطرفه 90 کیلومتر در ساعت و در بزرگراه ها 120 کیلومتر در ساعت است.

هزینه سوخت در آنتالیا

هزینه کل رانندگی از آنتالیا، ترکیه به استانبول، ترکیه (یک طرفه) با قیمت فعلی گاز 197.33 دلار است.

هزینه سفر رفت و برگشت از آنتالیا، ترکیه به استانبول، ترکیه و بازگشت دوباره به آنتالیا، ترکیه، 394.65 دلار خواهد بود.

هزینه سوخت معمولی حدود 11.50 دلار در هر گالن برای سفر شما است. این محاسبه فرض می‌کند که وسیله نقلیه شما برای ترکیبی از رانندگی در شهر و بزرگراه، میانگین مسافت پیموده شده بنزین 25 مایل بر گالن دریافت می‌کند.

همه واحدهای ارزی دلار آمریکا هستند. اگر واحدهای بین المللی را ترجیح می دهید، قیمت معادل پمپ بنزین 303.8 سنت در لیتر است. مصرف سوخت معمولی آن 9.4 لیتر در 100 کیلومتر است.

در این سفر 17.2 گالن بنزین خواهید داشت. این برابر با 65.0 لیتر است.

چالش های مسافرت به آنتالیا با خودرو شخصی

ترکیه با تاریخ غنی، مناظر خیره کننده و فرهنگ پر جنب و جوش، مقصدی محبوب برای مسافران از سراسر جهان است. برای کسانی که می‌خواهند کشور را با سرعت خودشان بگردند، سفر با ماشین شخصی یک گزینه عالی است. با این حال، بسیاری از مردم ممکن است در مورد ایمنی سفر با ماشین در ترکیه نگران باشند. در این مقاله، جنبه‌های ایمنی رانندگی در ترکیه، از جمله شرایط جاده، عادات رانندگی محلی و موانع زبانی را بررسی می‌کنیم و نکاتی را برای شما رانندگان ارائه می‌کنیم.

شرایط جاده در ترکیه

ترکیه دارای یک شبکه بزرگراه ها و جاده های اصلی است که به خوبی حفظ شده است که سفر بین شهرها و مناطق را آسان می کند. با این حال، برخی از جاده‌های روستایی ممکن است باریک و پر پیچ و خم باشند و در مناطق کوهستانی، جاده‌ها ممکن است شیب‌دار و برای پیمایش چالش برانگیز باشند. رانندگی با احتیاط در این مناطق به ویژه در شرایط نامساعد جوی ضروری است.

عادات محلی رانندگی

عادات رانندگی در ترکیه ممکن است با آنچه مسافران در کشورهای خود به آن عادت دارند متفاوت باشد. برخی از رانندگان ممکن است پرخاشگرتر باشند و قوانین جاده ممکن است همیشه به شدت رعایت نشود. مهم است که هنگام رانندگی در ترکیه آرام و صبور باشید، قوانین و علائم راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید و برای سازگاری با آداب و رسوم رانندگی محلی آماده باشید.

موانع زبان

ترکیه کشوری چند زبانه است و زبان رسمی آن ترکی است. با این حال، انگلیسی به طور گسترده در مناطق توریستی صحبت می شود و بسیاری از علائم جاده نیز به زبان انگلیسی هستند. اگر قصد سفر به مناطق روستایی بیشتری را دارید، یادگیری برخی از عبارات اولیه ترکی برای برقراری ارتباط با مردم محلی ممکن است مفید باشد.

نکاتی برای رانندگان

  • همیشه کمربند ایمنی خود را ببندید و اطمینان حاصل کنید که همه مسافران همین کار را انجام می دهند.

  • قوانین و علائم راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید، حتی اگر سایر رانندگان این کار را انجام ندهند.

  • از رانندگی در شب بخصوص در جاده های روستایی خودداری کنید.

  • هنگام رانندگی در شهرهای بزرگ درهای ماشین خود را قفل و پنجره ها را بسته نگه دارید تا از سرقت جلوگیری شود.

  • گواهینامه رانندگی و مدارک ثبت نام وسیله نقلیه خود را همیشه همراه داشته باشید.

خلاصه مقاله:

بعضی ها معتقدند که رانندگی در یک کشور خارجی عصبی هستند و می پرسند آیا رانندگی در ترکیه بی خطر است یا خیر. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ترکیه 12.3 تصادف مرگبار به ازای هر 100000 نفر در سال دارد که کمی کمتر از 12.4 در آمریکای شمالی، اما بیشتر از 9.3 در اروپا است.

خطرات در ترکیه به احتمال زیاد با خطرات موجود در کشور شما متفاوت است، به این معنی که رانندگی در ترکیه تا زمانی که توجه داشته باشید، با احتیاط رانندگی کنید و انتظار اتفاقات غیرمنتظره را داشته باشید، ایمن است.

سخن آخر اینکه، سفر با ماشین در ترکیه به طور کلی ایمن و لذت بخش است. در حالی که ممکن است چالش‌هایی مانند موانع زبانی و عادات رانندگی محلی وجود داشته باشد، با برنامه‌ریزی دقیق و توجه به ایمنی، رانندگی در ترکیه می‌تواند راهی فوق‌العاده برای کشف این کشور باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا