آخرین اخبارعلمی و فناوری

شرایط سئو وب سایت های وردپرسی با قالب آماده چگونه است؟

دلایلی که این سیستم مدیریت محتوا را محبوب نموده است، امکان استفاده از قالب و افزونه‌های آماده است که هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌شوند و می‌توان به وسیله آن‌ها در مدت زمان کوتاهی وب سایت فروشگاهی، شرکتی، خدماتی و حتی نیازمندی را راه اندازی نمود. یکی از جمله اصلی‌ترین سوالاتی که برای افرادی که به وسیله قالب آماده وردپرس طراحی سایت خود را انجام داده‌اند پیش می‌آید این است که آیا فرایند سئو بر روی سایتی با قالب آماده وردپرسی قابل انجام است یا خیر؟ در این بخش از وبیت به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم، از این رو پیشنهاد می‌کنیم که در صورتی که این سوال مهم، سوال شما نیز هست تا انتها با ما همراه باشید.

سئو چیست؟

بهتر است قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که آیا می‌توان وب سایت‌هایی که با قالب‌های آماده وردپرس طراحی شده‌اند را سئو نمود یا خیر به این سوال پاسخ دهیم که سئو چیست؟

به طور کلی به فرایندی از امور که سبب می‌شود یک وب سایت اینترنتی در نتایج مرتبط با کسب و کارش در رتبه‌های برتر صفحه اول گوگل قرار گیرد و از این طریق ورودی و فروش داشته باشد سئو و بهینه سازی گفته می‌شود. سئو تخصصی است که در حال حاضر توسط مجموعه‌های مختلفی از جمله وب 24، دی ام روم، سئو ادیو، وبسیما و ویرا ارائه می‌شود و مدیران کسب و کارهای مختلف می‌توانند برای آنکه از گوگل درامد داشته باشند با این قبیل مجموعه‌ها همکاری داشته و از خدمات سئو ارائه شده توسط آن‌ها استفاده نمایند.

سئو شامل چه بخش هایی است؟

سئو در حالت کلی به سه بخش سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم بندی می‌شود. سئو داخلی به مبحث تولید محتوا و لینک سازی داخلی و ساختار اصولی سایت می‌پردازد، سئو خارجی به لینکسازی خارجی و دریافت بک لینک از سایت‌های دیگر اشاره دارد و سئو تکنیکال نیز به مبحث سرعت سایت و کدنویسی آن مرتبط است.

آیا قالب های آماده وردپرس سئو می شوند؟

اگر بخواهیم جوابی کلی به این موضوع بدهیم پاسخ بله خواهد بود، اما سئو پذیر بودن یک سایت به عوامل جزئی بسیاری بستگی دارد.

سایت استاندارد برای سئو چه سایتی است؟

یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌بایست یک سایت از آن برخوردار باشد سیستم کدنویسی درست و بهینه است. کدهای سایت می‌بایست در فشرده‌ترین حالت ممکن قرار گرفته باشند تا ربات گوگل در کمترین زمان ممکن بتواند نسبت به خواندن آن‌ها اقدام نماید.

کدهای بهینه سایت باعث می‌شود تا سرعت لود سایت نیز برای کاربر افزایش یابد و همین امر هم بر روی سئو سایت تاثیر مثبت خواهد داشت و هم بر روی کاربرپسند بودن سایت تاثیر گذار است.

سایت مذکور نباید محدودیتی برای خواندن بخش‌های مختلف سایت برای ربات گوگل به صورت پیشفرض ایجاد کرده باشد و اگر محدودیتی نیز اعمال شده باشد نیز می‌بایست با نظر متخصص سئو ایجاد شده باشد.

سایت مذکور نباید محدودیتی برای ارتقا داشته باشد و بتوان در ادامه آپشن‌ها و ماژول‌های مختلف را بر روی آن پیاده نمود و دستکاری‌های لازم برای سئو و بهینه سازی سایت برای موتور جست‌وجو و همچنین کاربر پسندتر کردن سایت را بر روی آن انجام داد.

حضور تیم فنی

حتی در صورتی که سایت شما با قالب آماده وردپرسی طراحی شده باشد می‌بایست تیم و یا شخص طراحی سایتی در پشت سایت موارد فنی آن را تکمیل کند. بسیاری از قالب‌های آماده وردپرسی تطبیق صد در صدی با نیاز و خواست شما نخواهند داشت و شما برای آنکه ظاهر قالب را به طور صد در صدی مطابق با خواسته‌های خود دراورید می‌بایست حتما از یک طراح سایت وردپرس کمک بگیرید.

همچنین در صورتی که قصد سئو سایت خود را داشته باشید نیز می‌بایست تغییراتی برای بهبود رابط کاربری سایت و همچنین از نظر سئویی در میانه راه بر روی سایتتان انجام شود که این کار صرفا از عهده تیم و یا شخص فنی طراح سایت بر خواهد آمد.

آیا قالب آماده برای راه اندازی سایت مناسب است؟

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که ممکن است درحال حاضر برای شما ایجاد شده باشد این است که آیا قالب آماده وردپرسی برای راه اندازی سایت مناسب است؟ باید اینطور گفت که در شرایطی که قالب آماده مورد نظر شما از نظر امکانات مورد نظر شما کامل است و ظاهر آن نیز تا حد بسیار زیادی با انتظارات شما برابری می‌کند و در کنار آن نیز از شخص یا تیم طراح سایت کمک خواهید گرفت و سئو وب سایت خود را نیز قرار است به شخص یا تیمی حرفه‌ای در این زمینه بسپارید؛ بله می‌توانید از قالب‌های آماده وردپرسی نیز برای طراحی سایت خود استفاده نمایید.

تاکنون از قالب‌های آماده برای وب سایت خود استفاده کرده‌اید؟ تفاوتی در سئو آن‌ها و نتیجه‌ای که رقم خورده است احساس کرده‌اید یا خیر؟ تجربه خود در این زمینه را در بخش نظرات برای ما و دنبال کنندگان وبیت بنویسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا