خراسان جنوبی

سکونت ۸۰ درصد عشایر خراسان جنوبی در نوار مرزی

نقش نیوز-خراسان جنوبی-رضابهنام : قناعت گفت: ۸۰ درصد عشایر در نوار مرزی خراسان جنوبی مستقر هستند و این یعنی عشایر استان، مرزدارانی غیور هستند و در تأمین امنیت استان و کشور، نقش به سزایی ایفا می کنند.

«جواد قناعت» در دیدار مدیر کل و معاونین امور عشایری استان اظهار کرد: عشایر جامعه ای پرتلاش، سختکوش، کم توقع و همراه انقلاب اسلامی هستند و چه زیبا بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) عشایر را ذخایر انقلاب دانستند.وی افزود: این قشر بیشترین همراهی، در تمامی عرصه ها و بزنگاه های نظام اسلامی و به ویژه در هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال و چشمگیر داشته اند.

استاندار خراسان جنوبی تصريح کرد: آنان کم توقع اما تولید کننده هستند و با در اختیار داشتن ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی با سختی های بسیار ییلاق و قشلاق، درصد قابل توجهی از نیاز پروتئینی استان را تأمین می کنند.

قناعت تأکید کرد: این قشر پرتلاش همواره با مشکلات و کمبود ها کنار آمده و به راحتی از آنها عبور می کنند.وی ادامه داد: خدمت شما به شریف ترین، سالم ترین،پاک ترین، متدین ترین و کم توقع ترین اقشار جامعه، بسیار ارزشمند و نوعی عبادت محسوب می شود.استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ۸۰ درصد آنان در نوار مرزی استان مستقر هستند و این یعنی عشایر خراسان جنوبی، مرزدارانی غیور می باشند و در تأمین امنیت استان و کشور، نقش بسزایی ایفا می کنند.

به گفته وی؛ به دلیل دوری آنان از مرکز استان و شهرها باید به موضوعات فرهنگی، رفاهی و بهداشتی این افراد زحمتکش توجه ویژه ای شود.قناعت اظهار داشت: تولیدات جامعه عشایری در زمره سالم ترین محصولات دامی محسوب می شود زیرا در تهیه آنها هیچ ماده افزودنی به کار نمی رود.

وی متذکر شد: نباید دلال ها فرصت سوء استفاده از محصولات تولیدی این قشر زحمتکش را پیدا کنند زیرا این جامعه با زحمت فراوان در حال تولید محصولاتی سالم و طبیعی هستند و نباید سود این تولیدات عاید دلالان شود.استاندار خراسان جنوبی بر لزوم پرداخت تسهیلات بانکی به عشایر جهت مقابله با آثار خشکسالی تأکید کرد و گفت: از پرداخت تسهیلات به عشایر حمایت می کنیم.

قناعت با تأکید بر این که تعاونی های عشایر خرد زنان نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، اظهار داشت: به هر میزان که تعاونی ها مورد حمایت قرار گیرند، آثار و برکات بسیاری را برای مردم و استان به دنبال خواهند داشت.به گفته وی؛ موضوع مهم تأمين نهاده های دامی باید به صورت ویژه دنبال شود تا جامعه عشایری استان در این خصوص دچار مشکل نشوند لذا تلاش می شود با رایزنی با نهادهای ذیربط و اختصاص سهمیه، بخشی از نیاز عشایر استان تا آخر خردادماه تأمین شود.وی اظهار امیدواری کرد؛ در آینده نزدیک با جامعه عشایری استان دیدار میدانی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا