آخرین اخباراجتماعی

سازمان هواشناسی هشدار داد:تشدید بارش در ۵ استان

سازمان هواشناسی کشور از تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز(۲۴ فروردین‌ماه) در پنج استان خبر داد و نسبت به لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد.

به گزارش نقش نیوز ، سازمان هواشناسی کشور با هشدار نارنجی اعلام کرد: تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز (۲۴ فروردین) تا پایان فردا (۲۵ فروردین) پیش‌بینی می‌شود. در این وضعیت شاهد بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و احتمال ریزش سنگ از کوهستان طی امروز در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان و فردا در خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان هستیم.

در ابن وضعیت لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی مردم از رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند و از  استقرار در مناطق مرتفع و در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کنند همچنین از فعالیت‌های کوه‌نوردی پرهیز کنند و تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو را به همراه داشته باشند علاوه بر آن از چرای دام خودداری شود. عشایر نیز در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع تردد نکنند و از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف اطمینان داشته باشند.

بر اساس این گزارش ، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا