خراسان جنوبی

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در ۴ سال

نقش نیوز- خراسان جنوبی- رضابهنام: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی سهمیه خراسان جنوبی در طرح ملی مسکن را ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال اعلام کرد.

«وحید داعی» در جلسه شورای مسکن استان سهمیه احداث واحدهای مسکونی در استان را 40 هزار و 449 واحد اعلام کرد که از این تعداد 20 هزار و 675 واحد شهری و 18 هزار واحد روستایی است.

وی اراضی مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی شهری را 651 هکتار اعلام کرد و افزود: تأمین اراضی باید به سه روش صورت گیرد.وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی نرخ سود برای دهک های مختلف متفاوت است، تأکید کرد: پنج هزار و 169 واحد برای دهک های یک تا سه، هزار و 292 واحد در گروه و دهک متوسط به پایین، سه هزارو 877 واحد در قالب تفاهم نامه و حدود 4 هزار واحد در بافت فرسوده و…. قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به ثبت نام 40 هزار و 612 نفر در استان گفت: سهمیه استان احداث بیش از 40 هزار واحد مسکونی در 4 سال است که تاکنون بیشتر از سهمیه ثبت نام کردند.

داعی افزود: بر اساس برآورد انجام شده 50 تا 60 درصد ثبت نام کنندگان واجد شرایط خواهند بود و از سهمیه 40 هزار واحدی هزار و 231 نفر را مردان مجرد 23 تا 45 سال به خود اختصاص داده اند.وی سهمیه هر شهرستان را احداث پنج هزار و 169 واحد در سال اعلام کرد و گفت: بر اساس شورای پول و اعتبار، میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای تهران 450 میلیون تومان، مراکز استان‌ها (بیرجند) 350 میلیون تومان و دیگر شهرها 300 میلیون تومان است.

به گفته وی همه افراد، انبوه سازان و… می توانند بر اساس سقف اعلام شده اقدام به ساخت و تولید مسکن کنند و از سهمیه بیش از ۴۰ هزار واحدی استان پنج هزار و ۱۶۹ واحد به صورت خود مالکی احداث می شوند.

وی یادآور شد: در ابتدای کار نیازی به معرفی اسامی افراد نیست و افراد غیر واجد شرایط (قرمز بودن بند ج، مجرد بودن) نیز می توانند در این زمینه به عنوان خود مالک برای احداث واحدهای مسکونی ورود کنند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: دولت در استان 23 بانک در بخش خود مالک کارسازی کرده است و تاکنون 182 نفر ثبت نام خود مالکی انجام داده اند و در انتظار دریافت تسهیلات می باشند.
داعی به سایت 27 هکتاری در بیرجند اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن با برآورد 16 میلیارد تومان اعتبار به عنوان پیمانکار انتخاب شده و با آماده سازی معابر از پیشرفت 63 درصدی برخوردار است.وی با اشاره به سایت 50 و 79 هکتاری طبس گفت: در سایت 50 هکتاری 80 درصد کار واحدهای احداثی و آماده سازی آن انجام شده و واحدها در مرحله سفت کاری قرار دارند و از هزار و 800 واحد طبس 800 واحد در سایت 50 هکتاری و هزار واحد در 79 هکتاری قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا