آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

زیباترین مکان های تاریخی کرمان

رزرو بلیط قطار تهران کرمان، بهترین راه برای این است که به کرمان، یکی ‏از هفت شهر بزرگ کشور، واقع در جنوب شرقی ایران سری بزنید. این شهر کویری و تاریخی، با جاذبه ‎های طبیعی و فرهنگی متنوع و متعدد، گردشگران بسیاری را مجذوب خود کرده است. بدون شک بازدید از تمامی جاذبه ‎ها و اماکن تاریخی کرمان ، در یک سفر کوتاه دشوار خواهد بود؛ بنابراین پیش ‎از سفر نگاهی به جاهای دیدنی کرمان بیندازید تا بتوانید برنامه ریزی دقیقی برای سفرتان داشته باشید.

نوشته های مشابه

موقعیت جغرافیایی کرمان

کرمان با ارتفاع 1756 متر از سطح دریا، به‎عنوان سومین مرکز استان بلند و مرتفع ایران شناخته می‎شود؛ به‌ همین دلیل، آب‎ و هوای خنک ‎تری در مقایسه با دیگر شهرهای جنوبی کشور دارد. این شهر با جمعیت 3 میلیون و 164 هزار نفر، نهمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‏ شود. کرمان با بیش‌ از 660 آثار ملی ثبت‎شده و همین‌ طور 7 میراث جهانی در سازمان یونسکو ، رتبه نخست در ایران را به خود اختصاص داده است. با وجود دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه شهید باهنر، این شهر به‎ عنوان یکی ‎از قطب ‎های علمی  ایران  شناخته  می‎شود.

جاذبههای کرمان

همان‌ طور که پیش‌تر گفتیم کرمان شهری غنی از آثار تاریخی و جاذبه‎ های گردشگری است که سالانه گردشگران و مسافران بسیاری را به سمت خود می‎کشاند. گردشگران با هر سن و سلیقه‎ای می‏ توانند در این شهر بی‎ نظیر لذت ببرند و به گشت ‏و گذار بپردازند. مکان‎ های تاریخی کرمان ، بام زیبای آن و شب ‎های شگفت ‏انگیز آن سفری به‎یادماندنی را برای شما به ارمغان می‎آورد. برای آشنایی مختصر با جاذبه‌ های مختلف کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

ارگ بم

یکی ‎از معروف ‎ترین جاذبه ‎های کرمان، ارگ بم است که پس‎از زلزله سال 1382، آسیب جدی به آن وارد شد؛ اما با تلاش فراوان بعد از 10 سال بازسازی آن، با موفقیت به ‎پایان رسید. اکنون شما می ‎توانید این اثر تاریخی و باستانی را از نزدیک ببینید و به شکوه و عظمت آن پی ببرید.

مجموعه گنجعلی خان

مجموعه گنجعلی ‎خان که شامل میدان ، مسجد، حمام، ضراب‎ خانه، آب ‎انبار، مدرسه و کاروان‎ سرای گنجعلی‌ خان است. این مجموعه که به شکل مستطیلی بنا شده در مرکز قدیمی شهر قرار دارد. گنجعلی‌ خان یکی‎از حکام شاه عباس ، تلاش بسیاری برای آبادی کرمان کرده است. این مجموعه که به دوران صفوی برمی‏ گردد، معماری بسیار زیبایی دارد. امروزه موزه این مجموعه به موزه مردم ‎شناسی و ضراب‌ خانه آن به موزه سکه تبدیل شده است.

حمام وکیل

حمام وکیل با تلفیقی از معماری دوره زندیه و قاجار در سال 1280 ساخته شده که دارای دو بخش رخت ‎کن و گرم‎ خانه است. این حمام که در سال 1369 بازسازی شد ، امروزه از آن به‏ عنوان یک چای‎ خانه سنتی استفاده می ‏کنند. اکنون که قصد سفر به کرمان کرده‎اید، بد نیست در حمام وکیل فالوده کرمانی ، انواع نوشیدنی ‎ها و غذاهای محلی را نوش جان کنید.

گنبد جبلیه

گنبد جبلیه که به دوران ساسانیان برمی ‎گردد و تنها بنای سنگی کرمان محسوب می‎شود. این گنبد در قسمت شرقی کرمان ، نزدیکی پارک پردیسان و دو قبرستان صاحب‎ الامر  و سید حسین کرمان قرار دارد. این گنبد هشت‎ ضلعی، مقاومت بالایی در برابر حوادث و گذر زمان نشان داده است؛ امروزه این مجموعه به‎ عنوان موزه سنگ در اختیار عموم قرار داده می‎شود. بد نیست بدانید این بنا در سال 1316 در فهرست آثار ملی به ‎ثبت رسیده است.

جنگل پردیسان قائم

جنگل پردیسان در کوه‎های صاحب‎الزمان کرمان قرار دارد که در دست کاشت است ؛ از این‏رو به‎ عنوان بزرگ‎ ترین جنگل در دست کاشت ایران شناخته می‎شود. این جنگل مکانی مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‎ ها خواهد بود و همچنین منطقه مناسبی برای کوهنوردان به ‎شمار می‎رود.

قلعه دختر کرمان

قلعه دختر یا آتشکده آناهیتا که به قلعه کهنه نیز معروف است در تپه‌های شرقی کرمان قرار دارد. قدمت این بنا که از خشت و گل رس ساخته شده است به پیش ‎از اسلام بر می ‎گردد.

مسجد جامع کرمان

مسجد جامع کرمان یا مسجد جامع مظفری به بازارهای مظفری ، قدمگاه ، خیابان شریعتی و میدان مشتاق محصور شده است. قدمت این مسجد به دوران حکومت امیر مبارزالدین محمد مظفر، موسس سلسله آل مظفر می‌رسد. این مسجد بارها به مرمت کاشی‎ کاری ایوان در زمان وکیل ‎الملک، کاشی‎ کاری ستون‎ ها و لچکی‎ های داخل مسجد و احداث شبستان شمالی رسیده است.

کتابخانه ملی کرمان

کتابخانه ملی که در خیابان شهید رجائی و خیابان خورشید قرار دارد در دوره پهلوی بنا شده است. این بنا در محوطه‎ ای زیبا از درخت‎ های سرو ، حوض آب و آب ‎نماها، قرار دارد. کتابخانه ملی کرمان در شهریور 1378 در فهرست آثار ملی ایران به ‎ثبت رسیده است.

گنبد مشتاقیه

گنبد مشتاقیه که همان سه ‎گنبدان است در نزدیکی قبرستان کهنه و خارج ‎از حصار کرمان قرار دارد. قدمت این بنا که به دوران قاجار می‎رسد، مدفن  میرزاحسن ‎خان و مشتاق علیشاه بوده است. هر یک از سه گنبد مشتاقیه ساخته شده، متعلق به یک مقبره  خواهد بود.

بام کرمان

اگر شب ‎گردی را دوست دارید بام کرمان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. بام کرمان که یکی‎از زیباترین جاذبه‎ های کرمان بر بلندای شهر است. غروب آفتاب و آسمان شب کرمان در این مکان زیباتر دیده می‎شود؛ از این‏رو گردشگران بسیاری برای دیدن زیبایی ‎های کرمان به بام شهر می‎روند.

بازار سنتی کرمان

افرادی که به صنایع دستی و آثار هنری علاقه دارند، بد نیست سری  به بازار سنتی کرمان بزنند و از گشت ‏و گذار در بازار همیشه بیدار آن لذت ببرند. اگر نتوانستید در طول روز به خرید سوغاتی ‎ها یتان بپردازید، می‎توانید شب را در هوایی خنک ‎تر در بازار سنتی کرمان بگذرانید و خریدهایتان را انجام دهید.

خرید بلیط قطار تهران به کرمان در فلای‌تودی

برای سفر به کرمان پیشنهاد می‎کنیم به وب‎ سایت فلای‌ تودی مراجعه کنید و بلیط قطار تهران کرمان را رزرو نمایید تا با امکانات و خدمات ویژه آن آشنا شوید. وب ‎سایت فلای‌ تودی با ارائه خدمات راهنمای سفر ، شما را در خریدی مناسب راهنمایی خواهند کرد. همچنین با کمک خدمات پیگیری، شما را از وضعیت بلیط تتان مطلع خواهد کرد. پشتیبانی 24 ساعته نیز در دسترس کاربران قرار می‏ گیرد تا در صورت بروز مشکل ، پاسخ‎ گوی دغدغه‎ها و پرسش‎هایتان باشند. فلای‌ تودی با ارائه فیلترها و امکانات ویژه، رزروی ارزان و مقرون به‎ صرفه را برای شما رقم خواهد زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا