ویژه

زنبیل بگذارید، دز دوم واکسن تان را بزنید!

تاخیر در واردات واکسن طی هفته گذشته سرگردانی و نگرانی زیادی را برای کسانی که نوبت دز دوم آن ها فرا رسیده ایجاد کرده است.

به گزارش نقش نیوز ،مشاهدات خبرنگار الف از مراکز تزریق واکسن طی هفته گذشته حاکی است، بخش زیادی از شهروندانی که در هفته گذشته  زمان تزریق دز دوم واکسن شان فرا رسیده بود با مراجعه به مراکز تزریق با پاسخ منفی مسوولان این مراکز مواجه شده اند  که عمده دلیل ذکر شده نیز نبودن واکسن عنوان شده است.برخی مراکز به مراجعه کنندکان توصیه می کنند، برای موفق شدن در انجام واکسیناسیون شان صبح زود باید مراجعه کنند!  توصیه ای که صف های دوران کمبود دهه شصت و ماجرای زنبیل گذاشتن را در  این صف ها تداعی می کند .

به این مشکل باید عدم اطلاع رسانی را نیز افزود. نکته قابل توجه آنکه در حالی که اغلب دریافت کنندکان دز اول واکسن با ارسال پیامک و اطلاع رسانی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده اند برای دز دوم نه تنها با در بسته مراکز تزریق مواجه شده اند بلکه هیچ گونه اطلاع رسانی مناسبی نیز به آنها انجام نشده و عملا برای تزریق دز دوم که دارای محدودیت زمانی نیز برای اثربخشی مناسب هست در شهر سرگردان شده اند.علیرغم اعلام روز کذشته مبنی بر واردات چند میلیون دز جدید، توزیع آن هنوز به شکل مناسبی انجام نشده و ضروری است که مسوولان امر این مهم  را با جدیت بیشتری دنبال کنند. پاسخ مسوولان وارد کننده واکسن مبنی بر ورود محموله جدید در « هفته های» آینده به دلیل عدم نظم و اطلاع رسانی در تزریق دز دوم در عمل دریافت به موقع واکسن را برای تعداد زیادی از شهروندانی که زمان تزریق دز دوم آن ها فرا رسیده با مشکل مواجه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا