آخرین اخبار

رکود قیمت نفت به بالاترین میزان در سه سال گذشته

بهای نفت روز سه شنبه، در پی شکست تولیدکنندگان اصلی نفت جهان برای دستیابی به طرح های تولید، به سوی بالاترین سطح در سه ساله گذشته روان شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت تا ۷۷ دلار و ۶۶ سنت بالا رفته که بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۱۸ به این سو به شمار می رود و بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با رسیدن به ۷۶ دلار و ۹۰ سنت، به بالاترین سطح از اواخر ۲۰۱۴ به این سو رسیده است.

بهای جهانی نفت در سال جاری (۲۰۲۱) نزدیک به ۵۰ درصد و از هنگام ریزش ناشی از رکود کوویدی سال گذشته، بیش از ۳۸۵ درصد افزایش یافته است. اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت “اوپک” و متحدانش موسوم به “اوپک پلاس”، روز دوشنبه پس از مخالفت امارات متحده عربی با پیشنهاد تمدید هشت ماهه محدودیت های عرضه نفت، وادار به ترک مذاکرات وین شدند.

برخی منابع آگاه اوپک پلاس می گویند که تولید نفت در ماه اوت افزایش نخواهد یافت، اما دیگران می گویند که نشست تازه ای در روزهای آتی برگزار خواهد شد و انتظار افزایش تولید را در اوت دارند.به گفته تحلیل گر بازار شرکت یونی کردیت، بدون عرضه مقدار بیشتری نفت خام به بازار در هفته های آتی، با توجه به کمبود عرضه در بازار، شاید بهای برنت از آستانه ۸۰ دلار نیز بگذرد.هم زمان با این افزایش، ارزش پول های ملی و رایج وابسته به صدور نفت خام مانند کرون نروژ، دلار کانادا و روبل روسیه بالا رفته است.

به گفته لوسا پائولینی استراتژیست ارشد شرکت مدیریت دارایی پیکتت؛ آهسته شدن سرعت رشد اقتصادی، بالارفتن تورم و سیاست پولی کمتر گسترش یابنده، ممکن است به عنوان عامل محدود کننده در بازارهای سهام و اوراق قرضه پرخطرتر شرکتی اثر بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا