بین الملل

رکود عمیق اروپا در سال جاری بدیهی است

صندوق بین المللی پول با اشاره به ضرورت تسهیل مقررات مالی منطقه یورو به منظور پاسخ قدرتمند این منطقه به پاندمی ویروس کرونا، رکود عمیق اروپا را در سال جاری پیامد بدیهی بحران کنونی دانست.

به گزارش نقش نیوز از رویترز، «پل تامسِن» مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول در اروپا با انتشار پستی در تارنمای رسمی این نهاد نوشت: اراده رهبران منطقه یورو برای استفاده از تمام قوا به منظور تثبیت یورو نباید دست کم گرفته شود.

وی معتقد است که مداخله گسترده بانک مرکزی اروپا و درخواست رهبران اروپایی از سازمان مکانیسم ثبات اروپا (ESM) برای تکمیل کردن تلاش دولت‌ها در تسهیل قوانین مالی، به کشورهایی که بدهی بالایی دارند، اجازه می‌دهد تا با قدرت به بحران فعلی پاسخ دهند.

به گفته تامسن، اقتصادهای برتر اروپا به ازای تعطیلی هر بخش که به منظور جلوگیری از شیوع کرونا رخ می‌دهد، ماهانه ۳درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست می‌دهند و «رکود عمیق اروپا در سال جاری بدیهی است.»

«کریستالینا جورجیوا» رییس صندوق بین المللی پول روز جمعه گفت که اقتصاد جهان همین حالا نیز در رکود فرو رفته و کشورها باید به منظور جلوگیری از ورشکستگی‌های گسترده و تعویق بدهی‌های اقتصادهای نوظهور، با «هزینه هایی کلان» به این موضوع واکنش نشان دهند.

تامسن گفته است که عمده نگرانی صندوق بین المللی پول برای اروپا، کشورهای کوچک تر خارج از اتحادیه اروپا است؛ جایی که فقدان بازارهای مالی قوی و همچنین محدودیت دسترسی به سرمایه خارجی، تامین اعتبار را برای افزایش هنگفت کسری بودجه آنها سخت خواهد کرد.

به گفته تامسن بیشتر ۹ اقتصاد نوظهور غیر عضو در اتحادیه اروپا در مرکز و شرق این قاره، (به جز روسیه و ترکیه)، بدنبال بودجه اضطراری ۵۰ میلیارد دلاری هستند که صندوق بین المللی پول برای مقابله با کرونا در برنامه خود برای تخصیص به کشورهای آسیب دیده قرار داده است.

وی در ادامه تاکید که صندوق به منظور پاسخ سریع و گسترده به بحران به شکلی چشمگیر در حال تسهیل مقررات داخلی خود است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا