آخرین اخبارسیاسی

روحانی: دستگاه‌های اقتصادی برای رونق کسب و کار و جهش تولید برنامه‌ریزی کنند

به گزارش نقش نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در آغاز جلسه هیات دولت که عصر امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از مدیریت بیماری کرونا در کشور ارائه کرد.

در ادامه، رییس جمهوری ضمن تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری مردم، آثار این بیماری مخرب کاهش یابد.

رییس جمهوری همچنین، بر اهمیت کسب وکار و رونق تولید و تجارت تأکید و از همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های اقتصادی خواست به منظور رونق کسب و کار، اشتغال و جهش تولید برنامه ریزی کنند.

** تعدیل مبلغ روزانه برای ایام تخلف از سایر مقررات قانون پولی و بانکی کشور

هیات وزیران به استناد قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، با تعدیل مبلغ روزانه برای ایام تخلف از سایر مقررات قانون پولی و بانکی کشور از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد  و ۱۶ میلیون ریال موافقت کرد.

گفتنی است، طبق قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، مصوب ۱۳۹۵، مبلغ روازنه برای ایام تخلف از سایر مقررات قانون پولی و بانکی کشور هر سه سال یک بار براساس رشد شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی اعلامی به صورت رسمی به پیشنهاد بانک مرکزی توسط هیئت وزیران تعدیل می‌شود.

** در ادامه این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرای پس از بحث و بررسی از تصویب دولت گذشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا