آخرین اخباراستان هاخراسان رضوی

رشد ۲.۵ برابری طول بزرگراه‌های خراسان جنوبی

رضا بهنام- خراسان جنوبی – سید کمال الدین میرجعفریان با مطلب فوق افزود: ۲۵۹ کیلومتر راه‌های اصلی استان هم با ۳.۵ برابر رشد به ۹۱۶ کیلومتر رسیده است.

وی گفت: نتیجه و پیامد خدمات دولت تدبیر و امید در استان، ارتقای کمی و کیفی شاخص‌ها بوده است و مقایسه شرایط موجود استان با آنچه در ابتدای دولت یازدهم داشته‌ایم، این تغییرات را به خوبی نشان می‌دهد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در برخی شاخص‌ها مثل زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، برق، آب، گاز، ارتباطات، صدا و سیما و آموزش که در ابتدای دولت یازدهم بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری بوده‌ایم، با اقدامات مطلوبی که طی این مدت انجام گرفته، به شرایط مطلوبی دست یافته‌ایم.

وی آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن را از دیگر اقدامات مطلوب دولت در استان خراسان جنوبی برشمرد که سال گذشته همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به این استان کلنگ‌ آن به زمین خورد.

میرجعفریان گفت: در تأمین روشنایی هم در حال حاضر تمامی روستاهای استان از نعمت برق برخوردارند و در این زمینه از شاخص‌های کشوری، جلوتریم.

وی با اشاره به برخورداری ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب و بهداشتی پایدار و سالم تصریح کرد: در زمینه برخورداری جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی نیز از ۷۱ درصد در شروع دولت یازدهم به ۷۵.۵ درصد در شرایط فعلی رسیده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۵۰۰ روستای استان که با کمبود آب مواجه هستند، ۱۱۴ روستا فاقد شبکه‌اند و مابقی زیرساخت‌های لازم را دارند اما در پایداری آب با مشکل مواجه هستند که با برنامه‌ریزی های صورت گرفته تا ۲ سال آینده، این دغدغه هم به طور کامل برطرف می‌شود.

وی درخصوص تأمین زیرساخت‌های ارتباطی گفت: رشد ۲ برابری ضریب نفوذ تلفن همراه (از ۴۰ درصد به ۷۹ درصد)، افزایش ۲.۵ برابری ضریب نفوذ ایرانسل (از ۱۶ درصد به ۴۰ درصد) و رشد ۴ برابری ضریب نفوذ تلفن روستایی (از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد) از مهمترین خدمات دولت به مردم استان است.

میرجعفریان اظهار داشت: در زمینه اتصال روستاها به شبکه سراسری گاز از رقم ۱۵ درصدی ابتدای دولت یازدهم به ۸۴ درصد رسیده‌ایم و این رقم با اقدامات فعلی شرکت گاز، همچنان در حال رشد و افزایش است.

وی به مقایسه وضعیت امکانات و خدمات آموزشی پرداخت و گفت: وجود ۲ هزار و ۷۴۹ مدرسه و افزایش سرانه فضای آموزشی از ۶.۳ به ۸.۲ متر مربع از اتفاقات خوب این حوزه است و در همین زمینه در استان، اقدامات ارزنده‌ای در راستای حذف مدارس کانکسی و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی غیراستاندارد برداشته شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: سرانه فضاهای ورزشی روباز از ۱۹ صدم به ۲۵ صدم متر مربع رسیده و در سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده نیز از ۱۲ صدم به ۱۵ صدم متر مربع رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر تحولات ویژه در حوزه بهداشت و درمان استان گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان از ۸۰۱ تخت در ابتدای دولت یازدهم به یک هزار و ۴۱۹ تخت در شرایط فعلی افزایش یافته است.

میرجعفریان افزود: بهره‌برداری از ۵۹ مرکز بهداشتی که در هفته دولت امسال و با حضور مقامات کشوری به نتیجه می‌رسد نیز در ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی به برنامه‌های هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه و طرح با اعتبار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از مهمترین برنامه‌های این ایام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت و شخص استاندار به مناطق روستایی، بیش از ۷۰ درصد برنامه‌های هفته دولت در روستاهای استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح و برنامه‌ها، نتیجه کارهای کارشناسی، نیازسنجی‌های صورت گرفته و اولویت‌بندی‌های انجام شده در سفرهای شهرستانی استاندار است.

میرجعفریان گفت: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین اقداماتی که در نتیجه عنایت دولت و پیگیری‌های استاندار در استان آغاز شده، موضوع احداث ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی و شهری است که با آمار واحدهای مسکونی ساخته شده در ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا