آخرین اخبار

راهکار رونق بازار سرمایه چیست؟

 یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بررسی ها نشان می دهد که اکثر بازارها درگیر رکود هستند ، چرا که پارامتری به نام دلار ثابت است و در نتیجه بازارها منجمد شده اند.

به گزارش نقش نیوز ، نوید رجایی – کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره راهکارهای رونق بازار سرمایه اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر بازارها درگیر رکود هستند ، چرا که پارامتری به نام دلار ثابت است و در نتیجه بازارها منجمد شده‌اند؛ بنابراین بازار سهام نیز مانند سایر بازارها بوده و پول فریز شده است.

رجایی اضافه کرد: برای رونق بخشی به بازار سهام باید مواردی باشد که جریان پول را به این بازار برگرداند و نکته مهم آنکه پایه اصلی بازار سرمایه مبتنی بر کامودیتی هاست.وی افزود: در حال حاضر سیاست انقباضی فدرال رزرو بازار کامودیتی ها را در رکود فرو برده است اما خبر خوب اینکه به نظر می‌رسد سیاست‌های انقباضی رو به اتمام است و در نتیجه سال ۲۰۲۴ بهتر از سال ۲۰۲۳ میلادی خواهد بود. بر این اساس در حال حاضر موضوع افزایش سرمایه داغ است و سهامداران صرفاً نباید به قسمت تئوری سهام و کاهش آن فکر کنند چرا که افزایش سرمایه یک دید بلند مدت تر است و ترازهای مالی شرکت‌ها را بهبود می بخشد.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: شرکت‌ها زمانی که افزایش سرمایه می‌دهند از قدرت اعتباری بالاتری برخوردار می‌شوند و با توجه به تسهیلات می‌توانند زیرساخت‌ها و پروژه‌های خود را بهبود بخشند. از سوی دیگر وقتی توان مالی شرکت بهبود یابد برای اقتصاد نیز بهتر خواهد بود زیرا این شرکت امکان جذب نفرات بیشتری برای انجام پروژه‌ها را دارد و قطعاً بر توان سودآوری شرکت تأثیرگذار خواهد بود، البته شرکت‌ها بهتر است همواره بر مبنای آنچه در شرکت‌های جهان در حال گذر است عمل کنند و برنامه بهتری با سود کسب شده خود داشته باشند.

رجایی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌هایی مانند بی ام و ، برای سال جدید بخش زیادی از سودآوری و بودجه را صرف برنامه‌های توسعه‌ای کرده‌اند و این دقیقاً همان چیزی است که می‌تواند سرمایه گذاران به خصوص سرمایه گذاران بلند مدتی را برای خرید سهام ترغیب کند.

وی گفت: همچنین افزایش سرمایه فرصتی را فراهم می‌آورد تا شرکت‌ها دیون و بدهی‌های خود را کم کرده یا به طور کلی تسویه کنند و این دقیقاً از مهم ترین مزایای افزایش سرمایه است. پس اگر امروز بحث افزایش سرمایه داغ است نباید صرفاً به صورت سطحی به این موضوع نگاه کرد و این فرصت بسیار ویژه و بی نظیری است که پیش روی سهامداران و سرمایه گذاران قرار گرفته و این افراد می‌توانند با کمی تحقیق و جستجو شرکت‌هایی را پیدا کنند که طرح‌های توسعه‌ای بی نظیری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا